پیام مشترک نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران بمناسبت هفته منابع طبیعی\

پیام مشترک نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران بمناسبت هفته منابع طبیعی

  • کد خبر: 216051
  • چاپ
  • انتشار: 14 اسفند 1397 - 11:04

نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران بمناسبت هفته منابع طبیعی پیامی صادر کردند

بسمه تعالی

فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل گردد. ( مقام معظم رهبری)

مردمفهیم و طبیعت دوست استان مازندران

سلام علیکم

امروزه بر کسی پوشیده نیست که منابع طبیعی تجدید شونده نظیر جنگلها ، مراتع و آبخیزداری بعنوان بستر حیات و مهمترین عامل توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشوری بشمار می رود .جنگلها سهم قابل توجهی در تولید اکسیژن ذخیره سازی و افزایش نفوذ آب در خاک و غنی سازی منابع آبهای زیر زمینی و چشمه سارها ،پالایش هوا تولید خاک و جلوگیری از فرسایش خاک و بروز سیلابهای مخرب و کاهش سر و صدای محیط و ایجاد چشم اندازهای زیبا و تولید گیاهان دارویی دارند .

نظر به پژوهش های صورت پذیرفته در چند سال اخیر و با توجه به تغییرات اقلیمی و گرم شدن کره 
زمین و بحران کم آبی در کشور عزیزمان که در کمربند خشک و نیمه خشک جهان قرار گرفته و از نظر پوشش گیاهی نیز در زمره کشورهای کم پوشش محسوب می شود لذا حفظ و حراست از این نعمات خدادادی 
(جنگلها و مراتع ) بسیار حائز اهمیت بوده و تلاش و کوشش در راستای انتقال صحیح و سالم این امانت الهی به نسل آینده از مسائل اجتناب ناپذیر است .

بدین وسیله ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ( 15 – 21 اسفند ) به عموم مردم آگاه ، غیور و طبیعت دوست خطه سر سبز و لاله خیز مازندران و با پیروی از سیره نبوی و سنت پسندیده احیای درختکاری و در راستای تحقق شعار « منابع طبیعی، بزرگترین سرمایه ملی » به استقبال جشن درختکاری و بزرگداشت هفته منابع طبیعی می شتابیم وبه یاد هر شهید نهالی می کاریم تا با مشارکت در کاشت حداقل یک نهال علاوه بر حمایت و حفاظت از این میراث گران بها، گامی موثر درجهت توسعه و آبادانی کشور عزیزمان ایران برداریم. در خاتمه از تمامی دلسوزان، تلاشگران و جهادگران عرصه منابع طبیعی و کلیه مردم طبیعت دوست دیار علویان تقدیر و تشکر بعمل می آید. موفق و موید و منصور باشید .

نورا... طبرسی                                                                             احمد حسین زادگان 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار