مرگ 487 نفر در حوادث رانندگی در مازندران در ده ماهه سالجاری\

مرگ 487 نفر در حوادث رانندگی در مازندران در ده ماهه سالجاری

  • کد خبر: 216052
  • چاپ
  • انتشار: 14 اسفند 1397 - 11:06

استنادنیوز؛مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در این استان در ده ماهه سالجاری 487 نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشت.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران کشته شدگان موتور سوارها در حوادث ترافیکی را 82 نفر اعلام کرد و افزود: در این استان در ده ماهه سالجاری 487 نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشت.

ساری و میاندرود بیشترین شهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان ،دکتر علی عباسی تصریح کرد: بر اساس آمار شهرستان های ساری و میاندرود با 19،بابل با 10 و جویبار ،بهشهر و آمل هر کدام با 8 نفربیشترین و شهرستان های نور ، تنکابن ، نوشهر و بابلسر هر کدام با 2 نفر کمترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید.

مرداد و خرداد بیشترین ماه

وی افزود: بیشترین فوتی در ماه های مرداد و خرداد هر کدام با 13، تیر با 12 مورد بیشترین و کمترین آن با 3 نفر در آذر ماه ثبت شده‌ است.

محور برون شهری و راه روستایی بیشترین فوتی

وی با اشاره به فوت 54 نفر از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی و ما بقی محور درون شهری افزود : از 82 نفر فوتی های موتور سوار در نه ماه 81 نفر مرد و ما یک زن هستند.

عباسی در ادامه با اشاره به فوت 75 راننده موتور و ما بقی سرنشین افزود: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در نه ماهه سالجاری بوده که امید می رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار