مدیر کل بنیاد مازندران برنامه های روز بزرگداشت شهدا را تشریح کرد\

مدیر کل بنیاد مازندران برنامه های روز بزرگداشت شهدا را تشریح کرد

  • کد خبر: 216058
  • چاپ
  • انتشار: 16 اسفند 1397 - 06:58

استنادنیوز؛مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران طی گفتگویی برنامه های 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا را تشریح کرد.



به گزارش ایثار واحد مازندران،هدایت مظلومی مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان مازندران روز چهارشنبه پانزدهم اسفند ماه طی گفتگويی برنامه های بنياد مازندران به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا را تشريح كرد.
مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران در اين گفتگو  با گراميداشت ياد و خاطره ده هزار و 400 شهيد گلگون کفن استان مازندران (( شهدای انقلاب ،دفاع مقدس ، مكه و منا ، ترور و مدافع حرم )) گفت : زنده نگه داشتن سیره و راه پر افتخار شهدا ، روح ایثار ، مقاومت و ایستادگی را در جامعه احیاء می کند.
وی با بیان اینکه راه و رسم و آرمان شهدا برای همیشه در تاریخ ماندگار است اظهار داشت : نسل های آینده ی سرزمین ما ، استقلال ، آزادی ، امنیت و آرامش کشور خود را مدیون از خودگذشتگی و رشادت مردانی می دانند که در راه رسیدن به کمال و سعادت و دفاع از ارزش های دینی و اسلامی  ،خون  پاک خود را نثار کردند.
مظلومی با اشاره به اینکه امانت دار آرمان شهدا باشیم افزود: امروز جلوه های معنوی ایثار و شهادت باید در فضای جامعه تقویت و نهادینه گردد و خیابان ها، کوچه ها،میادین ما به نام شهدا مزین گردد و یاد و نام شهیدان در اذهان مردم ما تا ابد زنده و جاودانه بماند.
مدیر کل بنیاد مازندران با اشاره به 22 اسفند سالروز تأسيس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در 22 اسفند سال 1358 به فرمان تاریخی بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامی ايران حضرت امام خمينی(ره) با هدف ارائه خدمات فرهنگی و معیشتی به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران شکل گرفت و این مناسبت در تقويم سال با تصويب شورای انقلاب فرهنگی بعنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.
مظلومی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند وظیفه ما در قبال خانواده های معزز شهدا، جانبازان و آزادگان تکریم ، قدرشناسی ، تعظیم و سپاسگزاری است اظهارداشت: امروز همه ما باید فرمایشات مقام معظم رهبری مد ظله العالی را نصب العین خود قرار دهیم و وظیفه خود را در قبال این عزیزان که خدمت رسانی بموقع و رسیدگی به مشکلات آنان است به نحو شایسته انجام دهیم و کوتاهی نکنیم.
مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران با ادای احترام به مقام والای شهدا و خانواده هاي معزز آنان گفت: امروز همه ما مدیون غیرت و مردانگی ، شجاعت و از خود گذشتگی شهدا هستیم و در عمل به وصایای شهدا کوشا بوده و لحظه ای از مسير شهدا غافل نشويم.  
مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان مازندران افزود: برنامه هاي 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا همزمان با سالروز تأسيس بنياد شهيد و امور ايثارگران بفرمان معمار کبیر انقلاب امام راحل، با هدف تكريم و ارج نهادن به مقام والای مردان آسمانی در شهرستانهای مازندران برگزار مي گردد.
مدير كل بنياد مازندران با اشاره به نواختن زنگ ايثار و شهادت در مدارس استان اظهارداشت:مسابقه انشاء نويسی با موضوع شهيد و شهادت ، تقدير از دانش آموزان ممتاز شاهد و ايثارگر ، نامه ای به شهيد و يادواره شهدای دانش آموز در مدارس استان برگزار می گردد.
مظلومی ؛ اعزام پيام آوران ايثار به مدارس جهت روايتگری و بيان خاطرات،سخنرانی ائمه جماعات در مساجد با موضوع شهيد و شهادت را از ديگر برنامه های روز بزرگداشت شهدا عنوان کرد.
مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران در اين گفتگو اظهارداشت:بر اساس هماهنگی صورت گرفته با دفتر نمايندگی ولی فقيه در استان و شهرستانها ،ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه اين هفته ، بخشي از سخنان خود را به موضوع 22 اسفند روز بزرگداشت اختصاص خواهند داد.
وی تصريح كرد: رؤسای بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران در محل ميز خدمت كه روز جمعه 17 اسفند ماه در مصلای جمعه شهرستانها مستقر است آماده پاسخگويی به جامعه ايثارگری خواهند بود.مظلومی در اين رابطه افزود: رؤسای بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته نيز خواهند بود.
مدير كل بنياد مازندران عنوان کرد: به مناسبت روز بزرگداشت شهدا ، مسئولین ادارات و نهادها با هماهنگی بنیاد ، از خانواده های معظم شهدا كه تاريخ تولدشان در اسفند ماه بوده ، ديدار و از آنان تجليل به عمل می آورند.
وی تصریح کرد: ديدار و عيادت ائمه جمعه ، فرمانداران و مسئولين ادارات از ايثارگران عزيز در قالب طرح سپاس از 22 بهمن ماه در استان آغاز گرديده و تا 22 اسفند97(( روز بزرگداشت شهدا)) ادامه خواهد داشت.
اين مسئول اظهارداشت: نمايش تئاتر خيابانی،افتتاح گلزار شهدا،تجليل از خادمين نماز بنياد،جشن تولد شهدای زمستان ،اطلاع رسانی و پوشش خبری در رسانه ها ،جشن پدران آسمانی ، برگزاری نشست با نخبگان علمی به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا در استان صورت می گيرد.
مدیر کل بنیاد شهيد و امور ايثارگران مازندران با اشاره به غرس نهال به ياد شهدا ، مسابقات دارت و تيراندازی ايثارگران ، دعای ندبه ،ديدار از خانواده های معظم شهدای همکار ، تعویض پرچم مزار منور شهدا گفت: تبلیغات محیطی و شهری ،برگزاری زیارت عاشورا به یاد شهدا در بنیاد مازندران و شهرستانها ، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضورهمکاران در ستاد استان از ديگر اين برنامه ها بشمار می رود.
مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران با اشاره به برنامه محوری بنياد در 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا گفت: مراسم تجليل و تکریم ازخانواده های مکرم شهدا با حضور پدران بزرگوار ، مادران صبور و همسران فداکار شهدادر شهرهای این استان انجام مي گيرد.
 مظلومی ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان گرانقدر گفت: مراسم عطرافشانی ،غبارروبی و گلباران مزار شهدا پنج شنبه شانزدهم اسفند ماه ساعت 30/8 صبح با حضور مسئولين دستگاهها و كاركنان بنياد همراه با اهتزار پرچم ،اجرای سرود جمهوری اسلامی ، شستشوی قبور شهدا با گلاب و قرائت فاتحه به ارواح مطهر شهدا بطور همزمان در گلزارهای شهدای مازندران برگزار می گردد.
 مدیر کل بنیاد مازندران در پايان از تمامی دستگاههای اجرایی استان خواست تا روز بزرگداشت شهدا را پر رنگ نموده و در طرح سپاس و دیدار از خانواده های عزیز شهدا با جدیت ورود پیدا کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار