با زندگینامه نامزد احتمالی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری 96 بیشتر آشنا شوید\
  • حزب موتلفه کاندیدای پیشنهادی خود را معرفی کرد

با زندگینامه نامزد احتمالی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری 96 بیشتر آشنا شوید

  • کد خبر: 21607
  • چاپ
  • انتشار: 03 دی 1395 - 08:14

درحالی که رفته رفته به زمان نام نویسی کاندیداها برای انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم و احزاب مختلف برای معرفی کاندیداهای پیشنهادی خود تلاش می کنند از جبهه اصولگرایان چند نام بیشتر روی زبان هاست میرسلیم و بذرپاش در کنار قالیباف و... اما اصلاحطلبان گویا تنها از روحانی حمایت می کنند.

به گزارش استناد نیوز، در تب و تاب پیش بینی ها و چانه زنی ها بری گزینه های اصولگرایان برای نامزدی انخابات ریاست جمهوری سال 96 و رقابت با روحانی که به احتمال فراوان مورد حمایت کامل اصلاح طلبان قرار می گیرد، اوابل هفته گذشته حزب موتلفه به عنوان اولین حزب اصولگرایی اعلام کرد، سیدمصطفی میرسلیم را به عنوان کاندیدای پیشنهادی خود به ائتلاف اصوگرایان معرفی خواهد کرد.

 

شاید عمده شهرت میرسلیم مربوط باشد به 36 سال قبل، جایی که بنی صدر قصد داشت او را به عنوان نخست وزیر به مجلس معرفی کند اما به دلیل جو آن روزهای مجلس از این کار منصرف شد. اما میر اصولگراها سمت های مهمی را بعد از آن تصاحب کرد از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی.

 

سید مصطفی میرسلیم (زادهٔ ۱۹ خرداد ۱۳۲۶ در تهران) عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر است. وی همچنین مؤسس و رئیس اولین مرکز تحقیقات موتور ایران و ناظر عالی طراحی و ساخت اولین موتور پایهٔ گازسوز (موتور ملی ایران) است. او ریاست فدراسیون نجات غریق و غواصی و عنوان «حامی فدراسیون نجات غریق جهانی ایران» را بر عهده دارد. میرسلیم از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ مشاور رئیس‌جمهور در امور تحقیقات و از ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوم اکبر هاشمی رفسنجانی بود. او هم‌اینک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفهٔ اسلامی است.

 

وی در سال ۱۳۴۹ موفق به اخذ فوق لیسانس در رشتهٔ مهندسی مکانیک از دانشگاه پواتیهٔ فرانسه شد. به‌دنبال آن، در سال ۱۳۵۱ از «مدرسهٔ عالی نفت و موتور» پاریس تخصص مهندسی در رشتهٔ موتورهای درون‌سوز را کسب کرد میرسلیم همچنین چندین کتاب نوشته است و از پایه علمی بالایی برخوردار است.

 

میرسلیم پیش از انقلاب تنها مسئولیت مدیر بهره‌برداری شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه در سال‌های ۱۳۵۴–۱۳۵۷ را برعهده داشته اما بعد از انقلاب سمت های زیادی را تجربه نمود، از جمله مسئولیت های دیگری که میرسلیم از ابتدا تا کنون داشته می توان به: عضو هیئت اجرایی همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی، فروردین ۱۳۵۸، معاون سیاسی اجتماعی وزارت کشور از ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۱، سرپرست شهربانی جمهوری اسلامی ایران از ۱۳۵۸ تا ۱۳۵۹، سرپرست نهاد ریاست جمهوری و مشاور عالی رئیس جمهور از ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۸، مشاور رئیس‌جمهور در امور تحقیقات از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲، معاون فرهنگی اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک از ۱۳۷۸ و رئیس هیئت مدیرهٔ شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) اشاره کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار