انتقاد تقوی فرد از وزیر جهاد کشاورزی/منابع طبیعی مازندران بیمار و زمین‌گیر رها شده\

انتقاد تقوی فرد از وزیر جهاد کشاورزی/منابع طبیعی مازندران بیمار و زمین‌گیر رها شده

  • کد خبر: 216073
  • چاپ
  • انتشار: 18 اسفند 1397 - 11:13

استنادنیوز؛ رئیس کل دادگستری مازندران خطاب به حجتی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: «آقای وزیر که سالیان سال در این وزارتخانه حضور داری، از ابتدای فعالیت‌ت  تاکنون برای حفظ منابع طبیعی چه کار کرده‌ای؟ حقوق محافظان جنگل در طرح تنفس مدت 6 ماه پرداخت نمی‌شود؛ اینگونه می‌خواهید از منابع طبیعی حفاظت کنید؟»

حجت‌الاسلام تقوی فرد در همایش گرامیداشت هفته منابع طبیعی که با حضور معاونین رئیس کل دادگستری مازندران، روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان، بازرس کل استان مازندران، مسؤولان نیروی انتظامی استان، مدیران کل منابع طبیعی ساری و نوشهر و روسای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها در محمودآباد برگزار شد، با طرح این سوال که آیا به راستی در بحث حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی، منویات مقام معظم رهبری حتی به کمترین میزان ممکن اجرایی شده است؟ اظهار کرد: افراد خاطی، قاچاقچیان به منابع طبیعی همچنین مدیران مقصر و غافل نسبت به منابع طبیعی را که در این حوزه همت کافی و لازم را نداشته و ندارند نفرین می‌کنیم.

وی تصریح کرد: متولیان منابع طبیعی در بالاترین جایگاه‌ها از جمله وزارت جهادکشاورزی، بیشتر از منابع طبیعی به فکر حفظ جایگاه خود هستند و آنچنان که برای گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت حفظ میز خود تلاش می‌کنند برای حفظ منابع طبیعی همت نداشته و ندارند.

رئیس کل دادگستری مازندران خطاب به حجتی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: «آقای وزیر که سالیان سال در این وزارتخانه حضور داری، از ابتدای فعالیت‌ت  تاکنون برای حفظ منابع طبیعی چه کار کرده‌ای؟ حقوق محافظان جنگل در طرح تنفس مدت 6 ماه پرداخت نمی‌شود؛ اینگونه می‌خواهید از منابع طبیعی حفاظت کنید؟»

وی خطاب به مدیران جهاد کشاورزی اضافه کرد: باید باور کنید که منابع طبیعی بیش از میز و صندلی وزارت و نمایندگی ارزش دارد ولی شما ببینید امروز از آن صندلی‌ها چقدر حفاظت می‌شود.

رئیس شورای قضایی استان مازندران خاطرنشان کرد: از نگاه وزیر جهادکشاورزی به منابع طبیعی گله‌مندم از رئیس جمهور محترم در دولت تدبیر و امید می‌خواهیم تدبیر ویژه‌ای در این خصوص به کار گیرند تا حق منابع طبیعی ادا شود.

وی با گلایه از اقدامات و نگرش وزیر جهادکشاورزی در راستای حفظ منابع طبیعی، گفت: آقای حجتی بداند تا برنامه بهره‌برداری از منابع طبیعی به طور شفاف ارائه نشود؛ برنامه حفاظت از منابع طبیعی هم اجرایی نمی‌شود.

تقوی‌فرد منابع طبیعی مازندران را بیمار و زمین‌گیر و رها شده تلقی کرد و گفت: منابع طبیعی، آمایش سرزمینی ندارد و بلاتکلیف مانده است.

وی با تسلیت به فعالان عرصه منابع طبیعی گفت: این وضعیت منابع طبیعی جای تبریک و تقدیر ندارد، دل انسان برای جنگل و دریا می سوزد و وضعیت بهره‌برداری و حفاظت از این منابع خجالت‌آور است،هر کجا امکان تعرض وجود داشته، تعرض صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران اذعان کرد: بعد از انقلاب، به جز مقام معظم رهبری که بسیار در حفظ منابع طبیعی دلسوز هستند مسؤولی را حافظ منابع طبیعی ندیدم و ایشان در این حوزه تنها هستند.

تقوی‌فرد ادامه داد: ببینید منابع طبیعی چگونه و با چه ارتباطات، روابط و نفوذی به چه کسانی واگذار می‌شود؛ ما شایسته این جنگل‌ها و مراتع نیستیم بلکه فردی شایستگی دارد که در حفاظت و بهره‌برداری از این منابع دقت داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت‌ها برای منابع طبیعی برنامه حفاظت لازم را مد نظر نداشته‌اند، منابع طبیعی را به عنوان سرمایه‌ای عظیم مورد تعرض انسان‌ها دانست و گفت: امروز مدیران کل منابع طبیعی ساری و نوشهر با زحمت و سختی زیاد از منابع طبیعی استان حفاظت می‌کنند.

تقوی فرد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به 9 هزار و 530 هکتار زمین در غرب مازندران، اظهار کرد: قرار بود این 953 قطعه زمین 10 هکتاری درختکاری شود؛ ولی ببینید این زمین‌ها در حال حاضر در چه وضعیتی قرار دارند؛ آیا می‌توانند پاسخ این سوال را بدهند که وضعیت این زمین‌ها به کجا رسیده است؟

وی با بیان اینکه 18 هزار هکتار بانک زمین شرق استان مازندران نیز بلاتکلیف مانده است، تصریح کرد: این بی‌توجهی به حدی است که اداره منابع طبیعی حتی حدود زمین خود را نمی‌داند و مردم هر طور که خواسته‌اند زمین را تصرف کرده‌اند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار