انتقال پیام شهدا و ایثارگران برای نسل سوم و چهارم انقلاب یک ضرورت است\

انتقال پیام شهدا و ایثارگران برای نسل سوم و چهارم انقلاب یک ضرورت است

  • کد خبر: 216075
  • چاپ
  • انتشار: 18 اسفند 1397 - 12:34

استنادنیوز؛ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در نماز جمعه ساری گفت: انتقال پیام شهدا و ایثارگران برای نسل سوم و چهارم انقلاب یک ضرورت است.


به گزارش ایثار واحد مازندران،هدایت مظلومی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا سخنران پیش از خطبه نماز جمعه شهرستان ساری (( 17 اسفند ماه )) بوده است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران ضمن تبریک حلول ماه پر فضیلت رجب و سالروز ولادت با سعادت حضرت امام محمد باقر(ع) گفت: ماه رجب فرصتی برای خودسازی، عبودیت و بندگی در پیشگاه خداوند متعال است.
مظلومی یاد و خاطره 10 هزارو 400 شهید گلگون کفن انقلاب اسلامی ،دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم آل ا... ،ترور،مکه و منا و وطن را گرامیداشت و افزود: شهدای عزیز میهن اسلامی ما با آگاهی و بصیرت که نشأت گرفته از نهضت حسینی وعاشورایی بود پا به میدان نبرد حق علیه باطل گذاشتند و در راه آرمان و اهداف و اعتقادات دینی به فیض عظیم شهادت نائل گردیدند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در بخش اول سخنان خود به جنگ های رخ داده در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: ریشه تمامی جنگ های تاریخی ((چهار فاکتور قدرت، شهرت ، شهوت و ثروت ))  که منشأ همه اینها بر اثر جهالت بوده است.
وی با اشاره به ظهور دین مبین اسلام و بررسی ابعاد آن از جهات اقتصادی،سیاسی، فرهنگی ،اجتماعی و نظامی ... اظهارداشت: فلسفه وجودی ظهور دین اسلام بر مبنای فرمایشات نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) مکارم اخلاق ،احیاء کرامت انسانی ،امر به معروف و نهی از منکر بوده است . وی تصریح کرد: اسلام دین دانش و آگاهی ، مودت، مساوات،برابری و عدالت در مقابل جهل و نادانی است .مظلومی گفت: اسلام در تمامی جنگ ها همواره مدافع بوده و تبلیغ دین بر اساس آگاهی بخشی و نبرد با جهالت و ظلمت صورت گرفته است.
مدیر کل بنیاد مازندران گفت: جنگ هشت سال دفاع مقدس ،بصیرت و آگاهی رزمندگان و بر گرفته از حماسه عاشورا و هیهات من الذله در مقابل  تفکرات جبهه کفر و باطل بوده است .
مظلومی در ادامه به مقوله فرهنگ غنی ایثار و شهادت پرداخت و عنوان کرد: شهیدان گرانقدر جان عزیز خویش را در طبق اخلاص نهادند و کار حسینی کردند و امروز ایثارگرانی که ماندند باید کار زینبی انجام دهند و پیام شهیدان و حماسه بی نظیردوران دفاع مقدس را که از پیام عاشورا سرچشمه گرفته ،به نسل های سوم و چهارم انقلاب منتقل نمایند.
مظلومی با اشاره به شیوه ابلاغ پیام به مخاطبین جامعه افزود: شهدا و ایثارگران پیام سازان هستند و پیام گیران ما نسل جوان و آینده کشور بشمار می روند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پیام رسانان حماسه دفاع مقدس گفت: همه آحاد جامعه وظیفه دارند که فرهنگ ایثار و شهادت را بسط و گسترش و اشاعه دهند چرا که شهید به همه افراد جامعه تعلق دارد.
مدیر کل بنیاد مازندران تصریح کرد: پیام از خود گذشتگی شهدا و رشادت ایثارگران در دوران جنگ هشت ساله را باید مطابق با سلائق و ذائقه های نسل جوان و در قالب هنر بازگو کرد تا قابلیت پذیرش و تأثیر پذیری آن ، نمود بیشتری پیدا کند.
  وی در بخش دوم سخنان خود به فعالیت های بنیاد مازندران در ارائه خدمات به جامعه ایثارگری اشاره کرد و اظهارداشت: تعداد هزار و 438 دانش آموز و 7 هزار و 795 دانشجو در رشته های مختلف تحصیلی و در مقاطع گوناگون در مدارس و دانشگاهها مشغول تحصیل هستند.
مدیر کل بنیاد مازندران وجود 543 نخبه علمی شاهد و ایثارگر،ثبت تاریخ شفاهی والدین عزیز شهدا و جانبازان نخاعی ...،جشن تولد شهدا ،اسطوره های تاریخ ،تولید برنامه های تلویزیونی و رادیویی در حوزه ایثار و شهادت،وجود 7 هزار فعال قرآنی و 100 پیشتاز قرآنی،چاپ 6 عنوان کتاب ایثار و شهادت، برگزاری 1497 یادواره شهدا ،وجود 31 حسینیه شهید در استان،9 مرکز فرهنگی و 2 موزه آثار شهدا در آمل و تنکابن مستند سازی آثار شهدا را از دیگر اقدامات فرهنگی این اداره کل عنوان کرد.
وی در بخش تعاون با اشاره به وجود 1604 گلزار شهدا با 10 هزار و 257 مزار گفت: تاکنون 5 هزار و 406 مزار شهدا در سطح استان ساماندهی شده است و هزار و 12مزار در دست اقدام است. مظلومی در این رابطه تصریح کرد: بر اساس فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مد ظله العالی در خصوص یکسان سازی مزار شهدا ، ساماندهی گلزارهای شهدا را در سال جدید بر اساس منویات معظم له عملیاتی خواهیم نمود.
مظلومی مسئله اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر را یکی از دغدغه های بنیاد برشمرد و عنوان کرد: بیش از 6 هزار بیکار تحصیل کرده در سامانه بیکاران بنیاد ثبت گردیده که 346 تن از آنان فرزندان معزز شهدا هستند که دستگاهها باید به این قشر معظم عنایت و مساعدت ویژه ای داشته باشند.
وی در ادامه افزود: به منظور تکریم و سپاسگزاری و تجلیل ،تعداد 20 هزار دیدار در قالب طرح سپاس از سوی مدیران ، ائمه جمعه و فرمانداران با محوریت بنیاد از ایثارگران عزیز استان صورت گرفته است که در اینجا جا دارد از نگاه استاندار مازندران در اجرای طرح سپاس قدردانی نمایم.
مظلومی با اشاره به اینکه ایثار اجتماعی بعنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه وپر رنگ شود اظهارداشت: با توجه به وضعیت جسمانی والدین بزرگوار شهدا ، جانبازان عزیز نخاعی و هفتاد درصد و مشکلات حاد برخی از همسران شهدا ، کوتاهی در رابطه با ارائه خدمات درمانی و بیمه ای به قشر معزز و مکرم شهدا و ایثارگران از سوی تعدادی از مراکز درمانی خصوصی ، پذیرفتنی نیست.
مدیر کل بنیاد مازندران تصریح کرد: شهدا و ایثارگران جان و جسم خود را فدا کردند و امنیت، آسایش و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند و امروز ما مدیون جانفشانی این عزیزان هستیم و اگر خدمتی به خانواده های معزز شهدا و ایثارگران صورت گیرد یک وظیفه است.
مظلومی افزود: آن زمانی که این عزیزان بدون توجه به تعلقات مادی و دنیوی در مقابل دشمن می جنگیدند و عده ای از آنان در میدان نبرد با دشمن اوج ایثار را به نمایش گذاشتند و به شهادت رسیدند و تعدادی نیز در این راه پر افتخار ،عضوی از بدن خود را تقدیم حفظ دین و میهن کردند و قطع نخاع شدند و بر روی ویلچرها ، سختی ها را تحمل می کنند تعلل در خدمت رسانی به آنان ناسپاسی است.
مدیر کل بنیاد مازندران کتمان هویت ایثارگران را یکی دیگر ازدغدغه های بنیاد دانست و گفت: ایثارگران در عرصه های علمی ، فرهنگی ، اجتماعی ... انسانهایی توانمند و مستعد هستند و این فرهنگ را از پدران شهید و ایثارگر خود به ارث برده اند. وی تصریح کرد: با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در دانشگاهها  ، ایثارگران باید در همه عرصه ها فعال و پیشتاز باشند.   
مظلومی از حضرت آیت اله طبرسی نماینده محترم ولی فقیه ، عضو خبرگان رهبری و امام جمعه ساری و حسین آزادگان استاندار مازندران بدلیل نگاه ویژه به جامعه ایثارگری قدردانی کرد.  
طی هماهنگی صورت گرفته از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با ستاد برگزاری ائمه جمعه استان ، همکاران بنیاد شهرستانها با اسقرار میز خدمت در مصلاهای جمعه ، پاسخگوی مسائل و مشکلات ایثارگران عزیز در حوزه تعاون، درمان و ... بودند.
گفتنی است روسای بنیادهای تابعه استان نیز قبل از خطبه نماز جمعه این هفته در خصوص شیوه های خدمت رسانی به جامعه ایثارگری و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ... به ایراد سخنرانی پرداختند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار