رشد اقتصادی را باید از بخش‌های مولد طلب کنیم تا نتایج آن را در زندگی مردم ببینیم\
  • نایب رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد:

رشد اقتصادی را باید از بخش‌های مولد طلب کنیم تا نتایج آن را در زندگی مردم ببینیم

  • کد خبر: 21609
  • چاپ
  • انتشار: 03 دی 1395 - 11:29

احمد کیمیایی اسدی اظهار کرد: بخش عمده ای از رشد اقتصادی ۷.۴ درصدی در نیمه اول امسال مربوط به فروش نفت است و صنعت، تولید و کشاورزی این رشد را احساس نکرده‌اند.

احمد کیمیایی اسدی در گفت‌وگو با استناد نیوز ، ‌گفت: در مورد رشد اقتصادی ۷.۴ درصدی که برای نیمه اول امسال از سوی بانک مرکزی اعلام شده است دو موضوع جداگانه وجود دارد؛ اول اینکه باید دید این آمار رشد، بیشتر به چه بخشی اختصاص دارد و دیگر اینکه آیا بخش‌های صنعتی و به طور کلی بخش خصوصی و محیط کسب و کار در آن تاثیرگذار بوده است یا خیر؟ 

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از رشد اقتصادی ۷.۴ درصدی مربوط به افزایش فروش نفت پس از برجام است. در زمان تحریم‌ها فروش نفت ما به کمتر از یک میلیون بشکه رسیده بود اما در حال حاضر فروش نفت بیشتر شده است.  

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: به طورکلی عامل اصلی رشد اقتصادی فعلی مربوط به فروش نفت خام به ویژه نفت و مواد معدنی است اما به نظر نمی‌رسد که صنعت یا بخش خصوصی این رشد را احساس کرده باشد. 

کیمیایی اسدی با بیان اینکه رشد اقتصادی در صورتی موثر است که تداوم داشته باشد، عنوان کرد: به هر حال رشد اقتصادی به نوعی به رونق اقتصادی مربوط می‌شود اما اگر رشد اقتصادی صرفا در کوتاه مدت اتفاق بیفتد نمی‌تواند تاثیرات جدی داشته باشد و به نظر نمی‌رسد که رشد اقتصادی فعلی تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم که رشد اقتصادی به شکل با دوام‌تر و پایدارتر اتفاق بیفتد و بخش‌های مربوط به صنعت و تولید هم از رشد اقتصادی پایدار برخوردار شوند، چون این موضوع طبیعی است که بعد از تحریم‌ها فروش نفت به یکباره افزایش یافته و باعث رشد اقتصادی بالایی شده است.  

نایب رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی اضافه کرد:‌ باید دید که آیا می‌توانیم در سال آینده هم این رشد اقتصادی را حفظ کنیم یا خیر. ‌چرا که به نظر می‌رسد فروش نفت به لحاظ کمیت تفاوت چندانی در سال ۱۳۹۶ نسبت به امسال نداشته باشد، برای همین به نظر می‌رسد اگر قیمت نفت افزایشی نداشته باشد این رشد اقتصادی در سال آینده حاصل نشود. به همین دلیل ضرورت دارد که رشد اقتصادی را از بخش‌های صنعت، کشاورزی و به طور کلی صنایع‌مان طلب کنیم تا نتایج و بهره‌مندی آن را در زندگی مردم ببینیم. 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار