افزایش25 درصدی واردات کالا در بندر امیرآباد نسبت مدت مشابه در سال گذشته\
  • مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد خبر داد:

افزایش25 درصدی واردات کالا در بندر امیرآباد نسبت مدت مشابه در سال گذشته

  • کد خبر: 216095
  • چاپ
  • انتشار: 21 اسفند 1397 - 11:31

استنادنیوز؛رضوانی با بیان اینکه کل واردات این بندر نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشت، گفت: در سال ۹۲ حدود ۳میلیون و ۵۲۰ هزار تن تخلیه و بارگیری در بندر امیر آباد صورت گرفت در حالیکه تا ۱۰ اسفندماه سال جاری به ۳میلیون و ۵۴۵ هزار تن رسیده است

به گزارش استنادنیوز سیاوش رضوانی رضوانی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از کارهای مهمی که در دهه فجر صورت گرفت افتتاح پروژه های بخش خصوصی شامل سیلو، کارخانه مخازن روغن خوراکی مارگارین و فرآوری چوب بود که در مجموع بالغ بر ۱۴۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد در صورتی که برای این پروژه ۱۱۵ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که خوشبختانه توانستیم تا ۱۴۸ میلیارد تومان برسانیم.
وی افزود: شرکت مارگارین با هزینه ۷ میلیارد تومان افتتاح شد که بخشی از آن در دهه فجر و بخشی دیگر در هفته دولت کلنگ زنی شد.
رضوانی با بیان اینکه کل واردات این بندر نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشت ،تصریح کرد: در سال ۹۲ حدود ۳میلیون و ۵۲۰ هزار تن تخلیه و بارگیری در بندر امیر آباد صورت گرفت در حالیکه تا ۱۰ اسفندماه سال جاری به ۳میلیون و ۵۴۵ هزار تن رسیده است البته تا ۱۹ اسفند ماه جاری میزان تخلیه و بارگیری این بندر به ۳میلیون و ۷۰۰ هزارتن رسید که مجموع صادرات، واردات و ترانزیت این بندر ۱۹ درصد افزایش داشت.
وی افزود:در دی ماه سالجاری بندر امیرآباد رکورد بارگیری چندین ساله بندر امیرآباد در بنادر شمالی را شکست بطوری که ۱۰۰۰فروند کشتی در یک ماه وارد بندر امیرآباد شد که در ماههای گذشته بطور میانگین ۴۰فروند کشتی بوده است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد با اشاره به راه اندازی مجدد شرکت فولاد سازان امیر آباد گفت: شرکت فولاد سازان امیرآباد حدود یک سال و نیم تعطیل بود و ۸۰ نفر از پرسنل آن بیکار بودند که اکنون شاهد فعالیت مجدد در این کارخانه هستیم و حدود ۳۰۰میلیارد تومان برای این کارخانه سرمایه گذاری شده است.
رصوانی با اشاره به فضای ۴۲۰ هزارتنی فضای سرپوشیده سیلو و انبار در بندر خاطر نشان کرد: به دلیل دارا بودن این ظرفیت ها پایلوت غلات است و در تعداد ورود کشتی روغن خوراکی هم بعد از غلات رتبه دوم را دارد.
وی گفت:در سال جاری از بندر امیرآباد حدود ۴۳۴ هزار تن صادرات سیمان، گچ، شیر آلات، سرامیک ، کاشی،گازبوتان به کشورهای ترکمنستان ، روسیه و قزاقستان انجام شد و همچنین سه میلیون و ۲۱۰ هزار تن واردات به این بندر صورت گرفت.
در سالهای گذشته بنادر شمالی سالانه حدود ۷ میلیون تن فولاد وارد می کردند در حالی که امسال ۲۰۰ هزار تن فولاد از طریق بندر امیرآباد وارد کشور شد که نشان دهنده پیشرفت ایران در صنعت فولاد است.
مدیر بندرامیرآباد با اشاره به توسعه گردشگری در بندر تصریح کرد:۲۵ هکتار برای گردشگری در بندر امیرآباد احتصاص و در دستور کار است و تلاش داریم تا با با همکاری بخش خصوصی در این بخش ورود و گردشگری دریایی اجرایی شود.
رضوانی در خصوص چگونگی عملیات اجرایی اسکله روروریلی اظهار کرد:در بخش روروریلی ساخت جک ها، ۷ ریل و پس کرانه انجام شد اما دانش ساخت پل کافی نبود ولی امسال با رفع ایرادات و تکمیل اصلاعات در خصوص ساخت این پل و متناسب با طراحی کشتی های دریای خزر در دستور کار قرار گرفت و در سالهای گذشته در بخش روروریلی فرم کشتی های ورودی به بندر دیده نمی شد ولی اکنون اطلاعات کامل شده و اسناد در اختیار بخش خصوصی قرار داده می شود و از اول خرداد سال آینده برای اطلاح این پل با پیمانکار قرارداد بسته می شود و تا پایان مهرماه به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی روروریلی سال ۸۷ آغاز شد و تاکنون ۹۰ میلیارد تومان هزینه شد و اتمام پروژه روروریلی نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار