اعزام بیش از ۲ هزار دانشجو مازندرانی به اردوی راهیان نور\
  • مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران؛

اعزام بیش از ۲ هزار دانشجو مازندرانی به اردوی راهیان نور

  • کد خبر: 216096
  • چاپ
  • انتشار: 21 اسفند 1397 - 11:33

استنادنیوز؛مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران گفت: اردوی راهیان نور امسال میزبان بیش از ۲ هزار دانشجو از دانشگاه های سراسر مازندران بود.


به گزارش استنادنیوز امیر ساداتی کرمی با بیان اینکه راهیان نور امسال میزبان بیش از ۲ هزار دانشجو در مازندران بوده، اظهار کرد: بازه اول اعزام ما از تاریخ ۱۱ اسفند ماه و آخرین بازه اعزام دانشجویان در تاریخ ۲۲ تا ۲۳ ۵به مدت روز خواهد بود؛ تقریبا تمامی دانشگاه های استان در سال جاری در راهیان نور مشارکت داشتند.
وی با اشاره به اینکه انسان قطعا ابعاد گمشده ای داشته که برای پیدا کردن این ابعاد نیاز به قید زمان و مکان خودش دارد، تصریح کرد: بعد گمشده انسان ها در عموم جامعه مخصوصا جامعه غربی مسئله معنویت و خودشناسی بوده که کاملا ملموس و نیازمند برنامه ریزی درست و مناسب است.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران خاطرنشان کرد: فضای جامعه صنعتی و تفریحات امروزی باعث شده تا بعد معنویت و خود شناسی بعضا مورد غفلت واقع شود لذا فضای راهیان نور همان قید زمان و مکانی است که می تواند بعد معنوی و خودشناسی را احیا کند.
ساداتی کرمی با تاکید بر اینکه در فضای اردویی راهیان نور از امکانات مادی، جامعه مدرن و صنعتی، امکانات رفاهی خبری نیست، گفت: خاک ها و فضای به ظاهر بدون امکانات رفاهی آرامش خاصی داشته به طوری که این آرامش را نمی توان در کنار ابزار و وسایل تکنولوژی پیدا کرد.
وی افزود: بعد گمشده معنویت و جهاد در تمامی سنین گرایشی است که از نوجوانان تا بزرگسالان به آن علاقمند شده و همین علاقه در افراد حضور آن ها را برای بار دوم در سال های آینده در راهیان نور رقم می زند.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران با بیان اینکه تاثیر گذاری فضاهای اردویی راهیان نور بر انتقال فرهنگ شهادت با دو مبنا از فرمایشات امام خمینی(ره) که دانشگاه مبدا تحولات است و فرمایشات آیت الله بهشتی که دانشجو موذن جامعه است، مطرح شده، یادآور شد: مبنای این سخنان نشان دهنده فرهنگ سازی تخصصی در زمینه شهادت در کنار این قشر به عنوان سرمایه گذاران بوده که تحولات آینده بر مبنای همین دانشجویان رقم خواهد خورد.
ساداتی کرمی در ادامه با اشاره به اینکه هنوز غفلت از سوی سازمان ها و نهاد های ذیربط در زمینه فرهنگ سازی در سطح جامعه وجود داشته، بیان کرد: دانشجو در زمان کسب آموزش در دانشگاه باید با تربیت، فرهنگ اسلامی و ایثار، شهادت و جهاد آشنایی پیدا کند تا به عنوان مدیران فردا تاثیر زیادی در سطح جامعه داشته باشد.
وی گفت: راهیان نور یکی از پازل های تربیتی برای یک دانشجو جوان انقلابی بوده و باید در بین تمام دانشجویان اعمال شود.
این مسئول محیط، ساختار، اساتید دانشگاه، مدرسان، برنامه های اجرایی در دانشگاه ها و فضا سازی ها را در انتقال فرهنگ جهادی و شهادت مهم برشمرد و افزود: اساتید دانشگاه ها به واسطه نزدیکی به اتفاقات جنگ روای خوبی برای دانشجو هستند در صورتی که نگاه اساتید به سمتی برود که خود را قسمتی از بخش کار فرهنگی دانسته و در زمینه احیا آن تلاش کنند.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران اظهار کرد: مرتفع کردن موانع فرهنگ سازی در دانشگاه ها از جمله برخی از متون درسی که متاسفانه شاهد این بوده که خود مانعی برای فرهنگ سازی ایثار و شهادت است، عدم حمایت ویژه از برنامه های ابتکاری و خلاقانه در دانشگاه و نوآوری متولیان نهادی و سازمانی در ایجاد فرهنگ سازی ها نقش پر رنگی داشته است.
ساداتی کرمی با تاکید بر اینکه بیانیه پر محتوا گام دوم رهبری بیانگر ورود جدی جمهوری اسلامی به فاز تمدنی است، تصریح کرد: نسل جوان امروزی رقم زننده فاز تمدنی بوده و جوان برای رقم زدن فاز تمدنی باید متخصص و جهادی در مباحث معرفتی و خود سازی همه ابعاد وجودی از انقلاب اسلامی را داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمامی دانشگاه ها به تخصص، رشد تخصصی علمی، تقویت مباحث جهادی و ایجاد آن در بین دانشجویان و باهم بودن تخصص و تعهد نیاز است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار