موقوفات کشاورزی مازندران با طرح‌های دانش‌بنیان به کمک تولید و اشتغال می‌آیند\

موقوفات کشاورزی مازندران با طرح‌های دانش‌بنیان به کمک تولید و اشتغال می‌آیند

  • کد خبر: 216100
  • چاپ
  • انتشار: 21 اسفند 1397 - 12:13

استنادنیوز؛حیدری گفت: سرمایه‌گذاری در رقبات کشاورزی با بهره‌گیری از طرح‌های نوین دانش‌بنیان توسط نخبگان این حوزه، ایجاد گلخانه‌های هیدورپنیک، ایجاد دامداری و دامپروری با هزار رأس گاو از برنامه‌ها و اقدامات پیش‌روی اوقاف مازندران در سال آینده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در گفت‌وگو با ما اظهار کرد: استان مازندران یکی از استانهای برتر کشور در دارابودن اراضی کشاورزی وقفی است و در این زمینه می‌توان پروژه های تولیدی و کشاورزی بزرگی در استان اجرا کرد.
وی با بیان اینکه اراضی کشاورزی موقوفه مازندران باید از شکل اجاره ای به مشارکتی برای تولید و اشتغال تغییر کند، افزود: سازمان اوقاف طرحی با عنوان "اشتغالزایی کارشناسان جوان در حوزه کشاورزی" را ارائه کرده است که افراد تحصیل کرده با طرح های دانش‌بنیان در این پروژه ها بکارگیری می شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه یک سوم موقوفات در کل کشور مربوط به حوزه کشاورزی است، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۸ هزار رقبه کشاورزی در مازندران وجود دارد که بیشتر این اراضی در اجاره کشاورزان است و در قالب زمین‌های شالیزاری، باغ مرکبات، باغ کیوی و... مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
حیدری بیان کرد: رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه تبدیل موضع منفعلانه موقوفات منفعتی به فعالانه است که با توجه به ظرفیت نسبی که این سازمان در اختیار دارد برنامه هایی در این راستا تدوین شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: افزایش بهره وری اراضی موقوفات کشاورزی در قالب اجرای طرح‌های سازمان اوقاف منجر به اشتغال و افزایش ظرفیت تولید در این بخش می شود.
حیدری عنوان کرد: رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه نیز انجام فعالیت هایی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است و انجام این فعالیت ها مستلزم شناخت روش‌های جدید، تجربیات موفق و ظرفیت های در اختیار موقوفات است.
وی گفت: سرمایه‌گذاری در رقبات کشاورزی با بهره‌گیری از طرح‌های نوین دانش‌بنیان توسط نخبگان این حوزه، ایجاد گلخانه‌های هیدورپنیک، ایجاد دامداری و دامپروری با هزار رأس گاو از برنامه‌ها و اقدامات پیش‌روی اوقاف مازندران در سال آینده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار