پیش بینی وضعیت آب و هوای مازندران تا عید نوروز 98\

پیش بینی وضعیت آب و هوای مازندران تا عید نوروز 98

  • کد خبر: 216115
  • چاپ
  • انتشار: 25 اسفند 1397 - 18:06

آگاهی از وضعیت آب و هوایی در تصمیم گیری برای برنامه ریزی مسافرت در تعطیلات برای مسافران بسیار با اهمیت است

به گزارش استناد نیوز، درحالی که در روزهای پایانی سال 97 به سر می بریم و ی روزهای آینده موج اول سفرهای نوروزی آغاز خواهد شد آگاهی از وضعیت آب و هوایی استان مازندران برای افرادی که قصد سفر به این استان سرسبز و زیبا را دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. با بررسی نقشه های هواشناسی کارشناسان وضعیت آب و هوای استان مازندران را طی روزهای آینده تا عید نوروز 98 به شرح زیر پیش بینی کرده اند.

یکشنبه 26 اسفند 97 : در ساعات بعدازظهر روز یکشنبه سامانه بارشی از غرب وارد استان مازندران خواهد شد و به تدریج کل استان را فرا خواهد گرفت، کاهش محسوس دما رخ خواهد داد، بارندگی و وزش باد را نیز تجربه خواهیم کرد، در ارتفاعات استان احتمال بارش برف نیز وجود دارد.

دوشنبه 27 اسفند 97 : سامانه بارشی که از روز قبل وارد مازندران شده است همچنان فعال خواهد بود و بارندگی به همراه دارد، با کاهش دما احتمال بارش برف نیز در ارتفاعات و جاده های کوهستانی بیشتر خواهد شد. در روز دوشنبه بارش های بیشتری را در نواحی شرقی استان تجربه خواهیم کرد.

سه شنبه 28 اسفند 97 : در روز سه شنبه نیز سامانه بارشی در مازندران فعال خواهد بود و بارش هایی به صورت پراکنده در بر خواهد داشت که شدت و مقدار بارندگی این بار در غرب بیشتر پیش بینی شده است اما در شهرهای مرکزی و شرقی پوشش ابر و احتمال باران کمتر خواهد بود.

چهارشنبه 29 اسفند 97 : در آخرین روز سال 97 از پوشش ابر در استان مازندران کاسته خواهد شد اما همچنان در ساعاتی از روز می توانیم شاهد بارندگی به صورت پراکنده باشیم که مقدار آن چشمگیر نخواهد بود، رفته رفته در ساعات پایانی از تراکم ابرها نیز کاسته می شود.

پنجشنبه 1 فروردین 98 : سامانه بارشی فعالی که از بعد ازظهر روز یکشنبه از غرب وارد مازندران شده بود تا ظهر روز پنجشنبه به طور کامل از استان خارج خواهد شد، عید نوروز در غرب استان صاف و آفتابی خواهد بود اما در شرق استان در اوایل صبح پوشش ابری را خواهیم داشت که رفته رفته آسمان کل استان صاف خواهد شد. دمای هوا برای اول فروردین حدود 15 درجه سانتی گراد پیش بینی شده است.

 

لازم به توضیح است که پیش بینی دقیق آب و هوای ناپایدار استان مازندران بسیار دشوار است و در روزهای آینده ممکن است شاهد تغییراتی در روند حرکتی ابرها باشیم، اما با افزایش دقت پیش بینی ها تا حد زیادی می توانیم به این پیش بینی صورت گرفته اطمینان نماییم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار