آخرین وضعیت سیل در مازندران و شهرهای ساری، قائمشهر و نکا / طغیان کم سابقه تجن پارک ملل را غرق کرد + فیلم و عکس \

آخرین وضعیت سیل در مازندران و شهرهای ساری، قائمشهر و نکا / طغیان کم سابقه تجن پارک ملل را غرق کرد + فیلم و عکس

  • کد خبر: 216137
  • چاپ
  • انتشار: 27 اسفند 1397 - 11:04

بارندگی شدیدی که از عصر روز گذشته در استان مازندران آغاز شده است، منجر به وقوع سیل در برخی شهرهای استان از جمله ساری، پل سفید، سوادکوه، قائمشهر و نکا شد.

 به گزارش استناد نیوز، درحالی که در روزهای پایانی سال به سر می بریم بارندگی شدید موجب طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیل و در برخی محورها نیز موجب ریزش کوه و مسدود شدن راه ها شده است.

سیل-نکا

سیل در این شهرستان نکا منجر به بالا آمدن آب رودخانه و وقوع سیلاب شده است. مدیریت بحران شهرستان نکا، دستور تخلیه خانه های مجاور رودخانه را صادر کرده است. همچنین بارش باران منجر به وقوع سیل در روستاهای "هزارجریب" و "پرجه" از توابع شهرستان نکا شده است.

پارک ملل ساری سیل

«پل معلق در پارک ملل ساری»

بارش در شهرستان ساری نیز منجر به آبگرفتگی و زیر آب رفتن اراضی کشاورزی شد. تاکنون بیشترین بارش از شهر ساری با بیش از 70 میلی متر گزارش شده است و راه ارتباطی جاده کیاسر به سمنان در اثر شدت بارش مسدود است. شدت بارندگی در شهرستان ساری منجر به بالا آمدن رودخانه تجن و طغیانی شدن آن شده و پارک ملل ساری زیر آب رفته است. بارندگی ها منجر به زیر آب رفتن سه شهرک مسکونی در شهرستان ساری از جمله شهرک فرهنگیان شده است. همچنین برق روستا «سرکت» کاملا قطع شده است.

ملل زیر آب

ساختمان های شهرداری در پارک ملل ساری زیر آب رفت

 

در شهرستان میاندرود در پی طغیان رودخانه یک نفر از اهالی روستای دارابکلا مفقود شده است و تلاش ها برای یافتن این فرد ادامه دارد.

بارندگی شدید در محور سوادکوه و منطقه جوارم موجب رانش کوه و بسته شدن جاده شده است که خوشبختانه این ریزش خسارات چندانی به همراه نداشته است.

«طغیان رودخانه قائمشهر زیر پل حاجیکلا»

در قائمشهر نیز رودخانه های تلار و سیاهرود طغیان کرده اند و هشدارهای جدی در خصوص تردد در حاشیه رودخانه صادر شده است تا از بروز خسارات مالی و جانی احتمالی پیشگیری شود.

سیل در بابل نیز خساراتی را به همراه داشت و زمین های کشاورزی در برخی مناطق و روستاهای این شهر به زیر آب رفته است

سیل بابل

«زیر آب رفتن زمین های کشاورزی در شهر بابل»

در شهرستان سیمرغ و کیاکلا هم آبگرفتگی شدید در معابر عمومی موجب مشکلات بسیاری در تردد شده است و لازم است مردم نکات ایمنی را در این شرایط رعایت کنند و در موارد غیر ضروری از تردد در حاشیه رودخانه پرهیز نمایند.

سیل در کیاکلا

 در منطقه شیرگاه و سوادکوه رانش زمین ادامه دارد و رودخانه طغیان کرده و سطح آب بالا آمده است، در صورت ادامه طغیان و بالا آمدن آب رودخانه سیل در شهر و جاده ها جاری خواهد شد، از تردد در حاشیه رودخانه ها پرهیز کرده و در جای امن مستقر شوید.

 

***  13:30 - قطار تهران - ساری به علت ریزش کوه و بسته شدن مسیر راه آهن در ایستگاه پل سفید همه مسافرانش را از قطار پیاده کرد. هم اکنون صدها مسافر بلاتکلیف در ایستگاه پل سفید منتظر هماهنگی برای رسیدن اتوبوس های کمکی هستند تا به مقصد خود برسند.

*** 13:40 - در بازدید فرماندار ساری از وضعیت پل تجن، دستور ممنوعیت هرگونه تردد از این پل تا اطلاع ثانوی صادر شد.

در پی بسته شدن پل تجن به دلیل مسائل امنیتی به دستور رضایی فرماندار ساری، ترافیک سنگینی در مناطق اطراف مرکز استان مازندران ایجاد شده است

*** سیل وارد شهر شیرگاه و پل سفید و خانه های مردم شده و خساراتی به وجود آورده است، نیروهای امداد در تلاش برای کمک به مردم منطقه هستند.

*** برخی از اهالی سه روستای شهرستان سیمرغ شامل تالارپشت، ملاکلا و برج خیل به دلیل آبگرفتگی شدید معابر در مساجد اسکان یافتند. وضعیت سیل در شهرستان سیمرغ بحرانی است.

*** بعلت جاری شدن سیلاب در جاده فرح آباد بعد از روستای آکند جاده مسدود شده است  و عبور وسایل نقیله غیر ممکن میباشد و برای رفتن به فرح آباد باید از روستای سید محله و جاده پلاژ رفت و آمد کرد.

مازندران همچنان درگیر سیل (سه شنبه 28 اسفند)

*** مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت‎: در پی وقوع بارش شدید باران و وقوع ‏سیل، تاسیسات آبرسانی ٢٢٣ روستا با ٢٩ هزار و ٨٢ مشترک در ‌‏۱۱ شهرستان استان خسارت دید و قطع شد.

*** رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر: در استان مازندران تنها یک نفر مفقودی براثر وقوع سیلاب گزارش شده است. ۸۶ تیم عملیاتی مشغول امدادرسانی به ساکنان ۱۱ شهر متاثر از سیلاب هستند.

*** گاز در برخی مناطق شهری و روستایی مازندران قطع شده است و به گفته مهندس احمدپور مدیرعامل شرکت گاز مازندران پرسنل فنی این شرکت در تلاش برای رفع هر چه سریعتر مشکل قطعی گاز هستند.

 

 «ویدئو طغیان رود تجن ساری»

 «سیلاب در خیابان های نکا»

 «پارک ملل ساری کاملا زیر آب رفت»

»» تلاش برای دریافت کمک بلاعوض به خسارت دیدگان سیل مازندران

»» اولین آزمون جدی استاندار مازندران در پی وقوع سیل / مردم سیل زده مازندران نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند

»» جدیدترین فیلم ها و عکس ها از سیل استان مازندران / شهرهای ساری، نکا، قائمشهر، بابل و... گرفتار سیل / ویدئو



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار