پیش بینی وضعیت آب و هوای اهواز و استان خوزستان در سیزده بدر 98 / وضعیت سیل اهواز در تعیلات پایانی نوروز 98\

پیش بینی وضعیت آب و هوای اهواز و استان خوزستان در سیزده بدر 98 / وضعیت سیل اهواز در تعیلات پایانی نوروز 98

  • کد خبر: 216230
  • چاپ
  • انتشار: 11 فروردين 1398 - 14:16

اهواز در روزهای اخیر شرایط بحرانی وقوع سیل را پشت سر می گذارد و آگاهی از وضعیت آب و هوایی خوزستان در روزهای آینده بسیار مهم است

به گزارش استناد نیوز، درحالی که در روزهای پایانی نوروز 98 به سر می بریم و سیزده بدر و تعطیلات پس از آن را در پیش داریم همچنان شرایط استان خوزستان و شهر اهواز بحرانی است و هشدارهای جدی در خصوص احتمال وقوع سیل و افزایش دبی آب سد و آبگرفتی شدید داده می شود.

استاندار خوزستان گفت: در برهه زمانی 5 روزه، برآورد سه میلیارد و 600 میلیون متر مکعب آب‌آورد به حوزه‌های آبخیز استان خوزستان را داریم و در شرایط فعلی حجم ذخیره خالی سد‌های استان، یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب است و بارندگی سنگینی در پایین دست داریم‌. بنابراین تحلیل سیل در استان خوزستان قطعی است.

با بررسی نقشه های هواشناسی کارشناسان وضعیت آب و هوای استان خوزستان را طی روزهای آینده تا 16 فروردین 98 به شرح زیر پیش بینی کرده اند.

دوشنبه 12 فروردین 98 : در این روز پیش بینی چند رگبار باران در روز شده است، اما در ساعات شب پدیده قابل ذکر ضمن صاف شدن آسمان، کاهش محسوس دما تا 8 درجه سانتی گراد است.

سه شنبه 13 فروردین 98 : در روز سیزده بدر نیز آسمان اهواز غالبا ابری خواهد بود و احتما رگبار و رعد و برق نیز در لحظاتی وجود دارد، دمای هوا نیز افزایش خواهد یافت.

چهارشنبه 14 فروردین 98 : اما در روز چهارشنبه وضعیت جوی استان آرام خواهد شد و آسمان صاف تا نیمه ابری خواهد بود که در ساعات شب عمدتا صاف پیش بینی می شود..

پنجشنبه 15 فروردین 98 : نقشه های هواشناسی نشان می دهند روز پنجشنبه نیز آسمان استان خوزستان غالبا صاف خواهد بود و در ساعات پایانی شب بر تراکم ابرها افزوده می شود، دمای هوا در گرمترین ساعات روز به بیش از 30 درجه سانتی گراد می رسد.

جمعه 16 فروردین 98 : در آخرین روز تعطیلات نوروز 98 آسمان اهواز نسبت به روز قبل تغییر چندانی نخواهد داشت و آسمان صاف تا نیمه ابری پیش بینی می شود.

*** لازم به ذکر است مشکل اصلی مردم در خوزستان ورودی آب بیش از حد به سدها و طغیان رودخانه ها می باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار