آخرین خبرها از سیل در اهواز و استان خوزستان 11 و 12 فروردین + تصاویر\
  • اخبار کوتاه سیل؛

آخرین خبرها از سیل در اهواز و استان خوزستان 11 و 12 فروردین + تصاویر

  • کد خبر: 216232
  • چاپ
  • انتشار: 11 فروردين 1398 - 15:36

در این پست آخرین اخبار از سیل روزهای 11 و 12 فروردین 98 در استان خوزستان را به صورت کوتاه و لحظه ای قرار می دهیم

به گزارش استناد نیوز، طی روزهای گذشته هشدارهایی جدی در خصوص وقوع سیل در استان خوزستان در پی بارندگی های شدید بالادست و افزایش ورودی و خروجی آب از سدهای استان داده شده است و وقوع سیل را در خوزستان حتمی دانسته اند. روستای بامدژ سیل

*** شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان : به اطلاع اهالی روستاهای مسیر رودخانه های دز، کرخه و کارون می رساند، با توجه به اعلام شرایط فوق العاده در استان به دلیل وقوع سیلاب و احتمال وارد آمدن خسارت به تاسیسات آبرسانی روستایی و اختلال در تامین آب مورد نیاز، توصیه می شود برای سایر مصارف ضروری نسبت به ذخیره سازی و صرفه جویی و مدیریت مصرف آب اقدام کنند. شرکت آبفا روستایی در مدت وقوع سیلاب توسط تانکرهای سیار و با توزیع آب بسته بندی، نیاز روستاییان را تامین خواهد کرد.

*** سازمان هواشناسی : اوج سیلاب در روزهای 12 و 13 فروردین در حوضه ابریز کرخه و دز خواهد بود.

*** استاندار خوزستان گفت: در برهه زمانی 5 روزه، برآورد سه میلیارد و 600 میلیون متر مکعب آب‌آورد به حوزه‌های آبخیز استان خوزستان را داریم و در شرایط فعلی حجم ذخیره خالی سد‌های استان، یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب است و بارندگی سنگینی در پایین دست داریم‌.

*** باهماهنگی استانداری دژ شهید باکری در استان خوزستان جهت باز شدن راه انتقال آب به هورالعظیم توسط سپاه منفجر شد.

*** هم اکنون تمام دریچه‌های اضطراری سد دز برای مدیریت سیل باز شده‌اند.

*** مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه : حجم ذخیره سد کرخه به پنج میلیارد و 200 میلیون مترمکعب رسید. هم اکنون ورودی آب به سد کرخه یک هزار و 417 متر مکعب بر ثانیه است و تراز سد به حد نهایی خود رسیده است. حجم آب خروجی را نیز 780 مترمکعب بر ثانیه است. سدهای کرخه و دز در شهرستان اندیمشک تاکنون موفق به مهار سیلاب های بسیار خطرناکی شده اند.

*** سخنگوی جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بالغ بر 6 هزار آسیب دیده از سیلاب خوزستان در 6 اردوگاه اسکان اضطراری یافتند.

*** معاون خدماتی شهرداری اهواز گفت: منازل کوی سید خلف به علت ساخت‌و سازهای غیر مجاز در بستر رودخانه به شدت در معرض آسیب هستند و اخطاریه لازم برای تخلیه منازل این قسمت  را صادر کردیم. منطقه یاد شده بسیار سست و ناپایدار است.

*** سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به افزایش دبی رودخانه دز به یکهزار و 800 مترمکعب در ثانیه گفت: قدرت و تحمل سیل بندهای دزفول بدلیل شدت آب تضعیف و سیل بندها دچار شکستگی شده اند.

*** سرپرست فرمانداری اهواز نسبت به افزایش دبی کارون تا 3هزار مترمکعب در ثانیه در روزهای آینده هشدار داد و تاکید کرد: احتمال خطر در هرلحظه برای مناطق روستایی اطراف رودخانه وجود دارد.

دوشنبه 12 فروردین

*** رئیس پلیس خوزستان گفت: جاده اهواز‌-آبادان در 30 کیلومتری به دلیل آبگرفتگی مسدود شد و از لاین دیگر جاده به صورت رفت و برگشت استفاده می‌شود.

*** معاون خدمات شهری شهرداری اهواز: با وجود طغیان رودخانه کارون در مقطع اهواز و کم شدن فاصله سطح آب با پل ها، احتمال زیر آب رفتن پل های اهواز وجود ندارد. همچنین در اهواز هیچ مشکلی منازل مسکونی و مناطق شهری را تهدید نمی کند.

 *** مسیر خروجی اهواز از فلکه هادی آبادکوت عبدالله به سمت جاده آبادان به دلیل طغیان آب و ایجاد خاکریز و سیل بند توسط شهرداری کوت عبدالله بسته شده است.

*** شهردار دزفول گفته است: دبی رودخانه دز طی ساعات آینده به ۳۰۰۰ متر مکعب خواهد رسید و ساکنان مناطق ساحلی رودخانه در صورت افزایش دبی برای ترک فوری منازل آماده باشند‌.

*** ساعتی پیش فرماندار شادگان دستور تخلیه روستای یوخانیه دارخوین را صادر کرد. یوخانیه در مجاورت شهر دارخوین واقع است.

*** مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بخش عمده سامانه بارشی که از روز شنبه به صورت پراکنده در مناطق مختلف استان فعال شده بود پیش از ظهر روز دوشنبه با وزش باد شدید آسمان خوزستان را ترک کرد. تنها بخش هایی از مناطق شرقی استان تا صبح روز سه شنبه به صورت ضعیف و پراکنده تحت تاثیر این سامانه جنوبی که با امواج مدیترانه ای همراهی می شد، خواهند بود و سپس شاهد آسمانی صاف توام با وزش باد قابل ملاحظه خواهیم بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار