آخرین وضعیت سیل امروز در استان لرستان 11 و 12 فروردین 98\
  • اخبار کوتاه سیل؛

آخرین وضعیت سیل امروز در استان لرستان 11 و 12 فروردین 98

  • کد خبر: 216233
  • چاپ
  • انتشار: 11 فروردين 1398 - 15:58

بارندگی های سیل آسا در استان لرستان بخصوص در شهرهای خرم آباد، درود و پل دختر و... موجب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل گردیده است

به گزارش استناد نیوز، در شرایط حساس کنونی که دستور تخلیه بسیاری از مناطق و خانه ها صادر شده است همکاری همه جانبه با نیروهای امدادی و مسئولان مربوطه برای کاهش خسارات جانی و مالی این سیل ضروری است.

*** فرماندار پل دختر گفت به علت شدت گرفتن بارش‌ها در شهرستان پل‌دختر از لحظاتی دیگر هرچه سریع‌تر مردم ساکن شهرهای پل‌دختر و معمولان در ضلع غربی رودخانه کشکان منازل خود را ترک کنند.

*** مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان: وضعیت وقوع سیلاب در خرم آباد، پلدختر و دورود خوب نیست. کوچه‌های منطقه مطهری خرم آباد دچار آبگرفتگی شده‌اند و مردم هم متأسفانه هیچ توجهی به هشدارها نمی‌کنند.

 *** معاون استاندار لرستان: سد «مروک» شهرستان دورود امروز یکشنبه سرریز می شود، با این اوصاف رودخانه تیره به طور حتم طغیان می‌کند.

*** فرماندار دلفان لرستان: هم اکنون 40 درصد سطح شهر را آب فرا گرفته و آب به برخی منازل نیز وارد شده است.

*** نماینده ویژه استاندار لرستان: 97 درصد سد «مروک» پر شده است. تیم‌های عملیاتی در آماده‌باش کامل قرار دارند و سه روستای بخش مرکزی دورود به صورت کامل تخلیه شده است.

*** معاون استاندار لرستان با اشاره به خطر سرریز سد مروک گفت: 25 تا 26 هزار نفر از مردم دوورد باید جابه‌جا شوند.

***معاون عمرانی استانداری لرستان:  در حال حاضر با وقوع سیلاب وضعیت شهرستان دلفان قرمز است. در حال حاضر رودخانه نورآباد طغیان کرده و همین امر موجب شده که سیلاب وارد منازل یک چهارم مردم شهر شده است.

دوشنبه 12 فروردین:

*** نماینده ویژه استاندار و ستاد بحران در شهرستان پل‌دختر: بر اساس اعلام هواشناسی تا ساعت 5 صبح بارندگی است، شدت بارندگی به‌گونه‌ای است که علی‌رغم نیاز به امدادرسانی از طریق بالگرد، امکان پرواز بالگرد وجود ندارد، متأسفانه از ساعت 3 بامداد ارتباط خطوط تلفن و بی‌سیم  شهرستان پل‌دختر قطع شد
*** بیش از نیمی از بخش غربی شهرستان پل‌دختر زیرآب رفته است
*** تعدادی از خانواده‌های روستای بابا زید علی‌رغم هشدارها و اطلاع‌رسانی متأسفانه به این هشدارها توجه نکردند و به علت آب‌گرفتگی روستا به پشت‌بام خانه‌ها  پناه برده‌اند و در محاصره سیلاب هستند.
*** آمار و ارقامی از تلفات در شهرستان پل‌دختر وجود ندارد.

ویدئو سیل استان لرستان در 12 فروردین / جدیدترین فیلم ها از سیل خرم آباد، پل دختر، معلومان و...

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار