1700 واحد مسکونی سیل زده در مازندران لایروبی شدند\

1700 واحد مسکونی سیل زده در مازندران لایروبی شدند

  • کد خبر: 216237
  • چاپ
  • انتشار: 12 فروردين 1398 - 01:52

استنادنیوز؛سردار محمدحسین بابایی گفت:از ابتدای حادثه سیل تاکنون پنج هزار و 694 نفر در قالب اردوهای جهادی به یاری هموطنان سیلزده شتافته اند که در نتیجه فعالیت آنها یک هزار و 700 منزل از گل و لای پاکسازی شد

به گزارش استنادنیوز سردار محمدحسین بابایی در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه در ساختارهای دولتی فعالیت های سپاه و بسیج در بحران ها دیده نمی شود،افزود: عدم اطلاع رسانی و بازگویی کمک های سپاه و بسیج به مردم سیلزده از سوی مسئولان را باید از غفلت آنها دانست و عمدی در کار نیست و ساختار کشور ما طوری است که خود مردم در قالب سازمان منعطف و گسترده بسیج ورود پیدا می‌کنند ، اما این اقدامات در آمار و گزارش‌ها بیان نمی‌شود و دلیل این موضوع هم جنس خدمات مردمی است.
وی افزود: تاکنون هیچ مبلغی از هیچ نهادی برای خدمات رسانی به سیلزدگان مازندران دریافت نکرده ایم و کاملا به امکانات خود و خیرین متکی بوده ایم و از این پس نیز کمک های سپاه به مردم سیلزده مبتنی بر کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین و امکانات و منابع خود سپاه خواهد بود. 
سردار بابایی فعالیت های حمایتی سپاه از سیلزدگان را در قالب 2 بخش اردوهای جهادی و بسیج سازندگی معرفی کرد و افزود : از ابتدای حادثه سیل تاکنون پنج هزار و 694 نفر در قالب اردوهای جهادی به یاری هموطنان سیلزده شتافته اند که در نتیجه فعالیت آنها یک هزار و 700 منزل از گل و لای پاکسازی شد.
فرمانده سپاه کربلا گفت : در شهرستان سیمرغ 500 نفر از مردم را حین درگیری مستقیم با سیل نجات دادیم و پس از آن برای تخلیه آب در قالب باز کردن دهنه پل و آبراهها اقدام کردیم.
وی با اعلام این که در حال حاضر ماشین آلات ما اقدامات اجرایی را به صورت صلواتی در جاده‌های بالادست در دستور کار دارند ، افزود : سپاه برای بازسازی منازل مردم سیلزده هم آمادگی دارد و برنامه ریزی کرده است.
سردار بابایی توزیع هفت هزار و 200 سبد حمایتی و یکهزار و 600 پتو را از دیگر اقدامات اردوهای جهادی عنوان کرد و گفت : همچنین به خانه هایی که پس از سیل تمیز شد بتدریج فرش و پتو اهدا شده است.
وی اسکان موقت حدود یک هزار خانواده مسافر ، لایروبی و بازگشایی رودخانه ها و راهها به صورت نقطه ای و مستمر ، اسکان خانواده های سیلزده در قالب 650 خانواده ، توزیع 400 کیسه آرد و برنج ، 62 هزار و 500 قرص نان ، 10 هزار و 800 باکس 6 تایی آب معدنی ، 11 هزار و 600 قوطی کنسرو ، 150 جفت چکمه ، فعالیت موتور کف کش 400 دستگاه ، لجن کش 35 دستگاه و ماشین سبک 100 دستگاه را از دیگر خدمات سپاه در مناطق سیلزده برشمرد.
سردار بابایی به اسکان موقت ۱۰۰ خانوار اشاره کرد و گفت: لایروبی ۶۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و پل‌ها به طول ۶۰ کیلومتر توسط نیروهای بسیجی و سپاه انجام شده است.
وی افزود : اعزام گروههای جامعه پزشکی از روز پنجم در بین سیلزدگان آغاز شده در مجموع در بحث بهداشت روان و درمان مردم فعالیت را پیگیری می‌کنیم و در کنار این اقدامات برای کمک به دامپزشکی اعلام آمادگی کردیم.
فرمانده سپاه کربلای مازندران یادآور شد: برای اقدامات انجام شده هیچ پولی درخواست نکردیم و خدمت به مردم را وظیفه خودمان می‌دانیم، اما عملیات مهندسی ما بیش از هشت میلیارد تومان کار انجام شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار