طرح تنفس جنگل عاملی برای کاهش خسارت‌های سیل بود\

طرح تنفس جنگل عاملی برای کاهش خسارت‌های سیل بود

  • کد خبر: 216245
  • چاپ
  • انتشار: 17 فروردين 1398 - 07:35

استنادنیوز؛ نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: طی ۳ سال اخیر با اجرای طرح تنفس جنگل از بهره‌برداری‌های تجاری جلوگیری و درختان قطع‌شده از جنگل جمع‌آوری شد.

طرح تنفس جنگل عاملی برای کاهش خسارت‌های سیل بود

علی‌محمد شاعری در گفت‌و‌گو با  فارس ، برآورد خسارت سیل اخیر در شرق مازندران را ۳۳۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: امیدواریم این میزان خسارت هر چه زودتر از سوی دولت پرداخت شود.

وی ادامه داد: بارش باران در شرق مازندران طی ۲۴ ساعت اولیه حدود ۱۶۰ میلی‌متر بود که منجر به بار آوردن خسارت به بخش کشاورزی، زیرساخت و منازل مسکونی شد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴ عامل شامل اجرای طرح تنفس جنگل، آبخیزداری، آبگیری سد گلورد و دیواره‌سازی رودخانه نکارود سبب شد خسارات جدی به این مناطق وارد نشود، گفت: طی ۳ سال اخیر با اجرای طرح تنفس جنگل از بهره‌برداری‌های تجاری جلوگیری و درختان قطع‌شده از جنگل جمع‌آوری شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اجرای طرح آبخیزداری در مناطق بالادست شرق مازندران از طرح‌های مهمی بود که با اجرای آن سبب شد از وقوع سیل و خسارات جانی و مالی تا حدودی کاسته شود.

شاعری آبگیری سد گلورد در سال ۹۶ را یکی دیگر از عوامل مهم در جلوگیری از خسارت سیل به شرق استان عنوان کرد و افزود: دیواره‌سازی رودخانه «نکا‌رود» و زهکشی اراضی کشاورزی که سال گذشته در شرق مازندران انجام شد سبب جلوگیری از خسارت سیل به روستاهای پایین‌دست امیرآباد، حسین‌آباد، قره‌تپه و زاغمرز شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح زهکشی در ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایین‌دست شرق مازندران و لایروبی آب‌بندان‌ها باعث کاهش خسارت سیل به این منطقه شد، گفت: همه این عوامل دست به دست هم داد تا با شدت بارندگی که داشتیم خسارت تا حدود زیادی کنترل و مهار شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار