تلاش برای تخفیف مجازات تنها دانشجوی بازداشتی وقایع دی‌ماه ۹۶\

تلاش برای تخفیف مجازات تنها دانشجوی بازداشتی وقایع دی‌ماه ۹۶

  • کد خبر: 216262
  • چاپ
  • انتشار: 18 فروردين 1398 - 07:19

استنادنیوز؛ معاون فرهنگی دانشگاه تهران از محکومیت یکی از دانشجویان این دانشگاه به دو سال زندان خبر داد و گفت: تلاش برای تخفیف مجازات تنها دانشجوی بازداشتی وقایع دی‌ماه ۹۶ ادامه دارد.

دکتر مجید سرسنگی ، ضمن اعلام این خبر، حوادث ۹ و ۱۰ دی ماه ۹۶ را سخت‌ترین و تلخ‌ترین واقعه سال گذشته عنوان و اظهار کرد: فعالیت در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها، به خصوص در دانشگاه تهران از نظر حجم و حساسیت کاری امری بسیار سخت به شمار می‌رود، اما در مدت چند سالی که من در حوزه فرهنگی این دانشگاه حضور دارم اتفاقات ۹ و ۱۰ دی ماه سال ۹۶ و دستگیری دانشجویان تلخ‌ترین واقعه به شمار می‌رود اگر چه خوشحال هستم که در نهایت این موضوع ختم به خیر شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر یکی از دانشجویان دانشگاه تهران که چند ماه بعد از وقایع ۹ و ۱۰ دی ماه ۹۶ دستگیر شده، در زندان به سر می‌برد. در واقع این دانشجو به ۶ سال زندان محکوم شده بود که با پیگیری‌های انجام شده حکم این دانشجو در دادگاه تجدید نظر از ۶ سال به ۲ سال تقلیل یافت و دوره محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند اما تنها دانشجوی دانشگاه به شمار می‌رود که در زندان قرار دارد.

دکتر سرسنگی تاکید کرد: امیدوارم تنها دانشجوی زندانی دانشگاه تهران نیز مشمول عفو و عنایت قوه قضائیه قرار بگیرد و هر چه زودتر از زندان آزاد شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پایان خاطر نشان کرد: پرونده سایر دانشجویان دانشگاه در وقایع ۹ و ۱۰ دی هنوز بسته نشده است اما خوشبختانه قوه قضائیه همراهی خوبی در این زمینه انجام داد و احکامی که دانشجویان دریافت کرده بودند اجرا نشد و امیدوارم اجرایی نیز نشود/ایسنا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار