كاهش 26 درصدي تلفات حوادث رانندگي در محورهاي مازندران در ابتدای سال 98\

كاهش 26 درصدي تلفات حوادث رانندگي در محورهاي مازندران در ابتدای سال 98

  • کد خبر: 216268
  • چاپ
  • انتشار: 18 فروردين 1398 - 11:11

استنادنیوز؛مديركل راه و شهرسازي استان مازندران از كاهش 26 درصدي تلفات حوادث رانندگي در سطح محورهاي اين استان (درون و برون شهری) در فروردین سال 98 و تعطیلات عید نوروز نسبت به مشابه سال قبل خبر داد

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازي استان مازندران مهندس سيد محمد نظری مدير كل راه و شهرسازي استان ضمن اعلام اين مطلب افزود : دركشور ما حمل و نقل زميني به عنوان وجه غالب ارتباط تمامي نقاط جمعيتي ، بنادر و مبادي ورودي و خروجي كشور را با يكديگر برقرار ساخته است. از طرفي تعداد خودروها ، حجم تردد و جابجايي بار و مسافر طي دو دهه اخير افزايش چشمگيري داشته است. به همين لحاظ توسعه _ تعريض _ بهسازي و نگهداري خطوط حمل و نقل زميني كه قريب به 90 درصد بار و مسافر از طريق آن صورت مي پذيرد امري اجتناب ناپذير بوده و به عنوان فعاليتهاي رايج در سطح راههاي استان بصورت مستمر جريان دارند.

مديركل راه و شهرسازي استان با اشاره به كاهش 26 درصدي تلفات حوادث رانندگي در سطح محورهاي اين استان (درون و برون شهری) نسبت به سال گذشته خاطر نشان كرد:

در حوزه ی درونشهری با کاهش 22 درصدی و در حوزه برونشهری و روستایی با کاهش 4 درصدی در تلفات ناشی از تصادفات رانندگی مواجه بودیم.

وی تصریح کرد : مي توان با بكار گيري تمهيدات مهندسي كنترل و نظارت _ تبليغات كافي _ اطلاع رساني عمومي _ آموزش فراگير _ راهنمايي و ارشاد و بعضا تاديب خاطيان گامي به سوي ارتقاء‌ و اعتلاي فرهنگ ايمني و به تبع آن كاهش سوانح رانندگي برداريم.

مهندس نظری در ادامه یادآوری كرد: : تعداد و شدت تصادفات _ آمار مرگ و مير و جراحات ناشي از سوانح جاده اي در كشور وضعيت مطلوبي را نشان نمي دهد. اين موضوع با توجه به خسارات جاني و مالي هنگفتي كه از اين ناحيه به پيكره جامعه تحميل مي گردد ايجاد عزمي ملي توسط تمامي عوامل دست اندركار را طلب مي نمايد.

مديركل راه و شهرسازي استان با اشاره به اینکه تعداد کشته شدگان بر اثر تصادفات رانندگی در سال جدید به 30 تن رسیده است خاطرنشان کرد : با افزایش تجهیزات پلیس دوربین های کنترل سرعت و حضور گسترده و به هنگام در سطح راه ها و همچنین حذف بریدگی های غیراستاندارد و ایجاد دوربرگردان های استاندارد و بهره گیری از توان همه دستگاه های مرتبط در جهت افزایش ایمنی و کاهش سوانح جاده ای گام های مثبتی برداشت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار