حضور بدون مشکل دانش آموزان در مدارس به همت و غیرت همکاران\
  • مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به آماده‌سازی مدارس آسیب‌دیده در سیل گفت:

حضور بدون مشکل دانش آموزان در مدارس به همت و غیرت همکاران

  • کد خبر: 216295
  • چاپ
  • انتشار: 20 فروردين 1398 - 11:31

استنادنیوز؛عسکری نیکزاد با اشاره به تلاش صادقانه همکاران فرهنگی در آماده‌سازی مدارس خسارت‌دیده در سیل اخیر گفت: همین همّت و غیرت مثال‌زدنیِ همکاران موجب شد تا در 17 فروردین، دانش‌آموزان بتوانند بدون هیچ مشکلی در کلاس درس حاضر شوند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، نیکزاد در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان گفت: متاسفانه در روزهای پایانی سال 97 وقوع سیلاب در استان، باعث ایراد خسارات زیادی به مدارس و اماکن آموزشی شد.

وی با بیان اینکه حجم خسارت به مدارس در روزهای اول، کمتر بود و با گذشت زمان، تداوم بارندگی‌ها و نفوذ رطوبت به بدنه برخی ساختمان‌ها، میزان خسارت افزایش یافت، افزود: سیل در شهرستان سیمرغ وضعیت متفاوتی داشت به‌طوری که حجم و ارتفاع آب به حدی بالا بود که عبور و مرور وسایل نقلیه امکان‌پذیر نبود و برخی ارگان‌ها برای جابه‌جایی مردم از قایق و جت اسکی استفاده می‌کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تخریب تجهیزات مدارس و وسایل آزمایشگاهی، تصریح کرد: 140 مدرسه در این سیل، به اشکال مختلف از قبیل «تخریب دیوار در سیزده مدرسه، فروریختگی سقف در شش مدرسه و آبگرفتگی در 121مدرسه و موارد دیگر» آسیب دید.

نیکزاد جمع خسارت را تا آخرین برآوردها، 8 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: همکاران ما با زحمت زیاد و فعالیت شبانه‌روزی و با کمک گرفتن از ظرفیت شوراها، دهیاران، امکانات استانداری و شهرداری‌ها توانستند در کوتاه‌ترین زمان، «گل و لای» را از کلاس‌ها، سالن و حیاط مدارس تخلیه کنند و من وظیفه خود می‌دانم از همّت و غیرتی که به خرج دادند قدردانی کنم.

وی خاطر نشان کرد: همین همّت و غیرت مثال‌زدنیِ همکاران موجب شد تا در 17 فروردین، دانش‌آموزان بتوانند بدون هیچ مشکلی در کلاس درس حاضر شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ادامه سخنان خود گفت: بعد از وقوع سیل، نشستی را با موسسان مدارس غیردولتی ترتیب دادیم تا بتوانیم از ظرفیت این عزیزان نیز برای ترمیم و بازسازی مدارس آسیب‌دیده، استفاده کنیم و به لطف خدا تا این لحظه مبالغی از سوی این موسسان برای تامین تجهیزات و بازسازی بناهای آسیب‌دیده دریافت شد و امیدواریم این عمل خداپسندانه استمرار داشته باشد.

وی ضمن اشاره به یاری و همکاری همیشگی خیران، افزود: انتظار ما از خیران این است که با شرایط پیش‌آمده، نگاه حمایتی ویژه به مدارس داشته باشند تا شرایط بهتری برای دانش‌آموزان فراهم شود هرچند با کمک همه اقشار و منابع مختلف تلاش خواهیم کرد شرایط را به قبل از سیل برگردانیم.

نیکزاد با بیان اینکه مدارس 12 شهرستان و منطقه استان دچار آسیب‌دیدگی شد، تصریح کرد: با هماهنگی به‌عمل آمده با معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش مقرر شد کانکس‌هایی تهیه شود و در روستاهایی که مدارس آنان در معرض تخریب یا آسیب‌دیدگی جدی است، استقرار یابد و دانش‌آموزان بتوانند تا آماده سازی مدارس از آن استفاده کنند و وقفه‌ای در ادامه تحصیل‌شان به وجود نیاید.

وی در پایان از مساعدت و همراهی وزیر و معاون پشتیبانی وزرات آموزش و پرورش، استاندار، معاونان استاندار و اعضای ستاد بحران استان در آماده‌سازی مدارس خسارت‌دیده، قدردانی کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار