رئیس صمت مازندران فرصت توجه به تولید بر سر ندارد/استاندار برای سلامتی مردم بابل فکر اساسی نماید/ آقای وزیر به چه جریانی بدهکار هستید؟\

رئیس صمت مازندران فرصت توجه به تولید بر سر ندارد/استاندار برای سلامتی مردم بابل فکر اساسی نماید/ آقای وزیر به چه جریانی بدهکار هستید؟

  • کد خبر: 216297
  • چاپ
  • انتشار: 20 فروردين 1398 - 11:35

استنادنیوز؛ حسین نیازآذری نماینده مردم شهرستان بابل در نطق علنی مجلس شورای اسلامی گفت؛ نگرانی مردم بابل از حفظ محیط‌زیست و مدیریت_پسماند در فرآیند جمع آوری، انتقال، دپو و بازیافت زباله برطرف نشده است.


 حسین نیازآذری در نطق مجلس بیان داشت.رجاء واثق دارم با #اتحاد_و_سختکوشی میتوانیم در دهه پنجم انقلاب اسلامی و در اجرای بیانیه مهم و تاریخی مقام معظم رهبری #گام‌دوم_انقلاب را با پایبندی به مبانی اصلی نظام جدی گرفته و در آغاز راه نیز با رونق تولید پایه های اقتصاد مقاومتی را تحکیم ببخشیم.

شایسته است مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه عاقله نظام و مرکز اصلی #سیاستگذاری_کشور قوانین تسهیل کننده از تولید و رونق آن را با دقت و سرعت تصویب نماید تا با همکاری دولت و قوه قضائیه بحش خصوصی، تعاونی‌ها و کارآفرینان #اقتصاد_ملی را حرکت دهند تا نیازمندیهای کشور و اشتغال جوانان فراهم گردد.

روزهای اول سال کشور درگیر #سیل و بحران های طبیعی بود ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان عزیز لازم است #مجلس و #دولت با بازنگری ساختار و تشکیلات، اعتبارات لازم را برای مدیریت بحران بسیج نمایند در اینجا لازم میدانم از مساعی ارزشمند دولت، نیروهای مصلح، سپاه و بسیج، گروه های جهادی و #مردم همیشه در صحنه و دستگاه اجرایی بویژه #استاندار مردمی و پرتلاش مازندران در مدیریت سیل در استان تشکر و قدردانی نمایم و از مردم و نهادهای ذیربط تقاضا دارم آسیب دیدگان از سیل را تا پایان خسارت ها رها نکنند و اما باران بهاری نعمت الهی بود که کشور را از خشکسالی های چندین ساله نجات داد بدلیل عدم جمع آوری آبهای سطحی به صورت جامع و لایروبی سطح ها، رودخانه ها، نهرها، آبندان ها و حمله به #محیط‌زیست وعدم دقت کافی در امر احداث بعضی از زیرساخت ها بویژه پدیده شوم کوه خواری، مسیل خواری، جنگل خواری، حریم فروشی در مسیر رودخانه ها در شهر ها و روستاها و عدم نظارت در ساخت و سازها و از همه بدتر تماشای #دستگاه های_نظارتی و برخورد دیرهنگام قوه قضائیه که با هزینه سنگین اجتماعی روبرو است همه و همه دال بر بعضی از خرابی های باران الهی که تبدیل به سیل شده که در این رهگذر وظیفه قوای سه گانه بر تدوین #سند_جامع_کنترل سیلاب در کشور جایگاه ویژه ای پیدا کند تا هر ساله شاهد خسارت های سنگین مادی و معنوی نباشیم.

۱_ #شهر_بابل در فراوانی آب، نوروز کم آبی را تجربه کرد بخش وسیعی از شهر و مردم با قطع #آب_شرب مواجه شدند علیرغم همه پیگیریها متاسفانه شرکت مهندسی #آبفای_کشور به وعده خود عمل نکرد و خسارت های معنوی جدی به مردم وارد شد و هنوز هم ادامه دارد از #معاون‌اول محترم رئیس جمهور، #وزیر محترم نیرو و استاندار محترم به استناد جلسه شورای هماهنگی #مدیریت‌بحران استان مازندران انتظار دارم با نظارت عالیه خود و پیگیری مجدانه و تامین اعتبار لازم وعده تکمیل #تصفیه‌خانه آب شرب بابل و شهرهای گروه الف در "خرداد ۹۸" اجرایی نمایند و برای ساخت #سد_سجادرود و تکمیل #شبکه_فاضلاب شهر بابل و امیرکلا گام اساسی بردارند.

۲_ شهرستان بابل به لحاظ تاریخی ، وجود تجار و #کارآفرینان و شرایط اقتصادی قابلیت بسیار فراوانی برای #رونق_تولید در بخش های مختلف کشاورزی و صنایع دستی و همچنین بازرگانی و خدمات فنی لذا از #تیم‌اقتصادی_دولت و دستگاههای ذیربط استان مجدانه میخواهم حمایت های تولیدگران را با جدیت دنبال کنند.

۳_ از #وزیر محترم صنعت،معدن و تجارت انتظار میرود برای رونق تولید و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین توسعه و تجهیز #معدن_زغال‌سنگ‌گلیران شخصا ورود کنند چون #مدیر_استان سرگرم مسائل دیگری است و فرصت توجه به تولید و رونق آن را بر سر ندارد.

۴_ ضمن تشکر از خدمات آیت‌الله‌آملی‌ لاریجانی انتصاب شایسته #آیت‌الله‌_رئیسی را فرصتی برای تحول در دستگاه های قضایی میدانم و امید داریم دستگاه قضایی در اجرای عدالت و مبارزه بی امان با فساد استوار و مصمم باشد.

۵_ نظام سیاسی و اجرایی کشور یک بدهکاری بزرگ به لحاظ منزلت و معیشت و رفاه به #فرهنگیان ارزشمند دارد که شایسته است در اسرع وقت دین خویش را به این قشر فرهیخته ادا نماید و همچنین #قوای_سه‌گانه بویژه دولت محترم باید برای کاهش تورم و مدیریت گرانی ها و بهبود معیشت مردم بویژه کارگران، کشاورزان، دامداران، باغداران و اقشار آسیب پذیر اقدام عاجل نمایند تا بیش از این #شرمنده مردم عزیزمان نباشیم.

_ فرهنگیان و اولیای دانش آموزان از #وزیر محترم آموزش و پرورش میپرسند چرا وزیر به #مدیر‌کل منصوب خودش اعتماد ندارد و در سایه این بی اعتمادی بزرگترین واحد آموزشی استان چند ماهی مدیر ندارد. آقای وزیر!؟ به چه جریانی بدهکار هستید که دستگاه تعلیم و تربیت گروگان #امیال_سیاسی قرار گرفته است و این امر با مقدرات جامعه آموزشی و فرهنگی #حیثیت افراد در یک شهرستان پیشرو به بازی گرفته شده تا دیر نشده تدبیر فرمائید و امید آینده را به #آموزش‌و‌پرورش‌بابل برگردانید.

۷_ ضمن تشکر از اقدام انجام شده در #حوزه_بهداشت و درمان به #وزیر محترم تاکید میکنم کار ساخت کلینیک ویژه تخصصی در #بخش_لاله‌آباد و بیمارستان #بندپی‌شرقی و اورژانس #بخش‌بابلکنار و ساخت یک مرکز درمانی در #بخش_گتاب را سرعت بخشند و بیش از این مردم مناطق یاد شده را در انتظار نگذارند.

۸_ از #وزیر محترم راه و شهرسازی و آشنا به استان مازندران و شهرستان بابل انتظار میرود نسبت به جبران خسارات سیل و ترمیم #راه‌های_مواصلاتی و روستایی بویژه نقاط حادثه خیز اقدام جدی داشته و برای اتصال به بابل و #راه‌آهن سراسری و احداث #بندر_خشک در این شهرستان باسابقه تجاری و بازرگانی و تمهیدات مطالعاتی و اجرایی اتخاذ نماید.

۹_ از #وزیر کار،تعان و رفاه اجتماعی می پرسم چرا علیرغم همه پیگیریها، تذکرات و درخواست های حدود "۳۰۰ هزار" نفر جامع هدف سازمان #تامین‌اجتماعی از داشتن یک بیمارستان محرومند و برای احداث #درمانگاه‌شبانه‌روزی در شهر امیرکلا و شبانه روزی نمودن #پلی‌‌کلینیک تامین اجتماعی در شهر بابل بر اساس مجوز صادره اقدام نمیشود.

۱۰_ استان مازندران و شهرستان بابل #قطب_کشاورزی کشور هستند و از #وزیر محترم جهاد کشاورزی انتظار میرود در تامین نهاده های کشاورزی و دامی و همچنین جبران خسارت وارده در سیل اخیر پشت کشاورزان را خالی نکنند چرا که کشاورزی محور امنیت غذایی و رونق تولید میباشد؛ همچنین حفظ، توسعه و تجهیز مرکز تحقیقات #گاودشت و مرکز استراتژیک #مرغ‌لاین بابلکنار مورد تاکید مجدد و جدی می‌باشد تا شاهد نگاه به تغییر کاربری حاصلخیزترین و مرغوب ترین زمین کشاورزی به بهانه احداث زیرساخت های غیر ضرور در آنها نباشیم.

۱۱_ #هنرمندان_و_فرهیختگان بابلی و اینجانب به نمایندگی از آنها ضمن دعوت از #وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت حضور در #جشنواره_وارش در اردیبهشت ماه و بازدید از کار #دانشنامه_مازندران انتظار حمایت همه جانبه را دارد.

۱۲_ با توجه به فرسودگی تاسیسات زیربنایی روستایی و لزوم تثبیت اسکان روستائیان و برگشت جوانان جویای کار و مراکز تولید در روستاها ضرورت دارد سازمان برنامه و بودجه پروژه های #عمران_روستایی بویژه طرح های هادی روستایی و تامین #آب_شرب و راه های روستایی که همواره مورد مطالبه مردم، شوراها و دهیاران محترم می‌باشند جدی گرفته شود.

۱۳_ نگرانی مردم بابل از حفظ #محیط‌زیست و #مدیریت_پسماند در فرآیند جمع آوری، انتقال، دپو و بازیافت #زباله برطرف نشده، لذا از #وزارت_کشور وسازمان محیط زیست و استاندار محترم میخواهم که برای سلامتی مردم فکر اساسی نمایند.

با تشکر

#حسین_نیازآذری



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار