نشاء مکانیزه برنج در 60 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران\

نشاء مکانیزه برنج در 60 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

  • کد خبر: 216338
  • چاپ
  • انتشار: 24 فروردين 1398 - 12:03

استنادنیوز،رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت مکانیزه برنج سال‌های گذشته 52 هزار هکتار بود که امسال به 60 هزار هکتار افزایش پیدا می کند

به گزارش استنادنیوز به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، احمد حسین‌زادگان در آیین نخستین نشاء مکانیزه کشور که در روستای باقرتنگه شهرستان بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: دولت در تنظیم واردات، زمان واردات و میزان واردات سعی دارد حمایت‌های لازم را برای کشاورزان داشته باشد.

وی ادامه داد: واردات بی‌رویه و زمان نامناسب می‌تواند در کاهش قیمت محصولات کشاورزی اثرگذار باشد و زحمات یکساله کشاورزان را به هدر دهد.

استاندار مازندران افزود: کشور نیاز به واردات برنج دارد اما اینکه در چه زمانی واردات را آزاد کند که در قیمت محصول برنج خدشه‌ای وارد نشود بسیار مهم است.

حسین‌زادگان گفت: در بحث نهاده‌های کشاورزی حمایت‌های لازم را ازطریق جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در کشت برنج باید هم قیمت تمام شده تولید برای کشاورز پایین‌ باشد و هم روش‌های نوین در کشت برنج مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه حمایت‌های لازم برای کشاورزان صورت می‌گیرد.

عزیزاله شهیدی‌فر در این آیین با بیان اینکه امسال تعداد بانک نشا در مازندران از 80 واحد به 85 واحد رسید، اظهار کرد: کشت مکانیزه برنج سال‌های گذشته 52 هزار هکتار بود که امسال به 60 هزار هکتار افزایش پیدا می کند.

وی افزایش کشت ارقام پرمحصول را از 47 هزار هکتار به 55 هزار هکتار اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: سال گذشته 875 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در بخش‌های مختلف زراعی، باغی، دام، طیور، شیلات و مکانیزاسیون در اختیار کشاورزان استان مازندران قرار گرفت که این عدد در سال 96، 480 میلیارد تومان بود.

شهیدی‌فر گفت: 170 میلیارد تومان تسهیلات چهار و 6 درصدی در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت که محرک خوبی در این بخش بود.

وی اضافه کرد: با در اختیار قراردادن تسهیلات در حوزه نشاکاری، پیش‌بینی می‌شود امسال کشت مکانیزه افزایش 20 درصدی داشته باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار