فایل صوتی اظهارات ظریف برای خبرنگاران پخش نشد / 11 نماینده اظهارات قدوسی را تایید کردند / کواکبیان: سخنان تحریف شده\
  • حواشی اظهارات ظریف همچنان ادامه دارد

فایل صوتی اظهارات ظریف برای خبرنگاران پخش نشد / 11 نماینده اظهارات قدوسی را تایید کردند / کواکبیان: سخنان تحریف شده

  • کد خبر: 21637
  • چاپ
  • انتشار: 05 دی 1395 - 15:43

امروز تعدادی از نماینده ها در جلسه ای بدون حضور خبرنگاران فایل صوتی اظهارات ظریف در جلسه شورای امنیت ملی و سیاست خارجه را استماع کردند اما باز هم اختلاف نظرها و برداشت های مختلفی وجود دارد

به گزارش استناد نیوز،  امروز (یکشنبه) جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی فایل صوتی اظهارات محمدجواد ظریف را استماع کردند.

در این جلسه برخی از نمایندگان مجلس حضور داشتند از جمله: ابوالفضل ابوترابی، حسینعلی حاجی دلیگانی، محمدعلی پورمختار، جواد کریمی‌قدوسی، عباس گودرزی، مصطفی کواکبیان و سیدجواد حسینی‌کیا حضور داشتند.

درحالی که قرار بود خبرنگاران هم بتوانند این فایل صوتی را بشنوند در نهایت اجازه ورود خبرنگاران به جلسه داده نشد. کریم قدوسی بعد از جلسه در جمع خبرنگاران حاضر شد و متن پنج صفحه‌ای تایپ شده‌ای را با عنوان «اظهارات و توضیحات وزیر محترم امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی در مورخه ۲۸ /۹/ ۹۵ در موضوع نقض برجام» پخش کرد؛ متنی که امضای خود و 11  نماینده دیگر در آن وجود دارد با این عنوان که این نمایندگان امروز ساعت ۱۳ فایل صوتی را گوش کرده و با امضای‌شان عنوان کردند که مطالب منتشر شده در این متن با فایل صوتی تطبیق دارد. این نمایندگان شامل حاجی دلیگانی، عباس گودرزی (بروجرد) حسینی کیا ، پورمختار، جاسمی، موسوی لارگانی، آزادی‌خواه، ابوترابی، فلاحتی، ابطحی، نوروزی و کریمی قدوسی است.

ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی مجلس در مورد جلسه و فایل اظهارات ظریف گفت: نمایندگان بعد از استماع فایل صوتی، گزارش نماینده مشهد درباره اظهارات ظریف مبنی بر اعتراف به اشتباهش در مورد برجام را تایید کردند.

 

در سوی مقابل اما مصطفی کواکبیان با بیان اینکه صحبت‌های ظریف تحریف شده منتشر شده است، از رئیس مجلس درخواست کرد تا پیگیری شود که چه کسی این فایل را از کمیسیون به رسانه‌ها انتقال داده است. وی افزود: آقای ظریف گفته بودند در مورد ایسا من به قول کری اشتباه کردم که فکر می کردم نمی‌گذارند در کنگره تایید شود، اما این صحبت به گونه دیگری جلوه داده شد که گویا آقای ظریف می‌گوید کل برجام را اشتباه کردم و این واقعا تحریف است.

کواکبیان اخطار داد: این مسائل باعث می‌شود که دیگر هیچ وزیری با اعضای کمیسیون مربوطه‌اش مسائل محرمانه‌ای را که نمایندگان باید در جریان باشند نگوید، که مبادا بعدا به رسانه‌ها کشانده شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار