مدیران موفّق با نوآوری و ابتکار، مدرسه را به محیطی پویا و فعّال تبدیل می کنند\

مدیران موفّق با نوآوری و ابتکار، مدرسه را به محیطی پویا و فعّال تبدیل می کنند

  • کد خبر: 216386
  • چاپ
  • انتشار: 28 فروردين 1398 - 12:11

استنادنیوز؛اسفندیار نظری در گردهمایی فصلی مدیران مدارس متوسطه بابل، به کسب افتخارات سال 97 که در حوزه آموزشی و پژوهشی از سوی مدیران رقم خورد اشاره کرد و گفت: مدیران موفق با نوآوری و ابتکار، مدرسه را به محیطی پویا و فعّال تبدیل می کنند

به گزارش استنادنیوز ببه نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، « نظری » در این مراسم اظهار داشت: مدرسه یک مجموعه منظّم و سازمان یافته و متشکل از اشیا و مفاهیم است که باید با برنامه ریزی درست و هدف و انگیزه زیاد مدیریت شود. مدیر مدرسه می تواند با نوآوری، خلاقیت و ابتکار مدرسه را به محیطی پویا و فعال و سازنده تبدیل کند.

وی با بیان اینکه هنر یک مدیر موفق، شناخت تهدیدها و فرصتها و مهمتر از آن تبدیل تهدیدها به فرصت ها است افزود: مدیر باید مراقب باشد تا بر اثر گذشت زمان استهلاک منابع نداشته باشد و انگیزه خود را از دست ندهد لذا مدیریت طولانی می‌تواند روزمرگی و یکنواختی ایجاد کند از همین جهت یک مدیر موفق باید به تدریج فعالیت های روزمره خود را رنگ و لعاب جدید ببخشد.

نظری با بیان اینکه یکی از مهم ترین ماموریت‌های کلان آموزش و پرورش، تربیت نیروی انسانی توانمند، آینده محور، و باتدبیر است، تصریح کرد: نیروی انسانی باید به گونه‌ای تربیت شود تا با گسترش و تامین فرهنگ، اخلاق و روابط انسانی، زمینه‌های خلاقیت و پژوهش و کارآفرینی را جهت تربیت دانش‌آموزان فراهم کند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به آموزش و پرورش به عنوان کارآمدترین نهاد اجتماعی در کشور گفت: آموزش و پرورش به‌ عنوان نهادی اجتماعی بیش از سایر نهادها نیازمند مشارکت و همکاری همۀ اجزای نظام است. در این میان دانش‌آموز، معلم و اولیاء به‌عنوان ارکان اصلی مشارکت در آموزش و پرورش محسوب می‌شود و بیش از پیش نیازمند ایجاد زمینه‌های لازم برای نقش‌آفرینی در امر مشارکت است.

وی با بیان اینکه مدیران نباید مدرسه را به حال خود رها کنند افزود: در واقع فضای ظاهری خوب و کافی، تجهیزات و میز و صندلی مناسب، محیط تمیز و منظم، باعث احساس خوب دانش‌آموزان شده و در نتیجه در آموزش و یادگیری تأثیرگذار است.

نظری با بیان اینکه در سند تحول بنیادین ۴ فرصت انتخاب، شادی کردن، تفکر و مهارت‌آموزی وجود دارد، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های اساسی که در هر مدرسه باید وجود داشته باشد تغییر است که یکی از ویژگیهای تغییر، خوب گوش کردن است. از این رو برای توانمندسازی دبیران لازم است به 4 ویژگی ۱) دانش و مهارت ۲) ایجاد اعتماد ۳) ارتباط و ۴) انگیزه توجه کنیم.

به گفته نظری 10 مهارت مورد نیاز موفقیت درکار شامل ۱)مهارت سخنرانی ۲) مهارت نگارش ۳) مهارت خود مدیریتی ۴) مهارت برقراری ارتباط با دیگران ۵ ) مهارت تفکر انتقادی ۶ ) مهارت تصمیم گیری 7) مهارت تحلیل داده ها ۸) مهارت تحقیق و پژوهش ۹) مهارت استراحت و تمدد اعصاب ۱۰ ) مهارت حسابداری است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران درپایان گفت: امسال ۵۵درصد دانش‌آموزان به شاخه نظری و ۴۵درصد به شاخه فنی حرفه ای و کاردانش هدایت خواهند شد



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار