از خوبی های سیل استان مازندران!!!\
  • سوهانیان؛

از خوبی های سیل استان مازندران!!!

  • کد خبر: 216391
  • چاپ
  • انتشار: 29 فروردين 1398 - 21:59

استناد نیوز؛ سیل در استان مازندران خسارات زیادی به همراه داشت و البته خوبی هایی هم داشت که نمی شود از آنها به راحتی گذشت! و خدا را شکر نکرد، شاید این سیل نسل آینده ما را نجات دهد!

مردم استانم در تدارک چیدمان سفره هفت سین و جشن نوروز بودند که سین هشتم آمد و هفت سین ها را با خود برد، سیل شد تک سین خانه های مردم! درحالی که عده ای در جزایر نیلگون خلیج فارس در سفر نوروزی بودند و خوابی آسوده داشتند! سیل آرامش استانم را برهم ریخت، خسارت ها زد، مسیبت ها آورد و خواب را بر چشمانمان حرام کرد...! اما نمی خوام از بدی های سیل بگم که باز متهم بشیم به دیدن نیمه خالی لیوان! می خوایم نیمه پر لیوان هم ببینیم... بله سیل خوبی هایی داشت که فقط از یه چنین سیلی بر می آمد! این سیل آب نبود! سیل رسوایی مدیرانی بود که خیانت کردند بجای خدمت! سیل رسوایی مردمی بود که منافع شخصی خود و اطرافیانشان را به هر چیزی ترجیح می دادند! سیل.... چی از این بهتر؟؟؟

بعد از پاره شدن حنجره ها و شنیده نشدن صداها، خدایا شکرت که سیل آوردی برامون تا صدامون به گوش مسئولین برسه! چشم های خفته باز شود و ببینند چه بر سر رود، چه بر سر جنگل، چه بر سر زمین و در نهایت چه بر سر خانه های مردم آوردند... اگر ببینند!

خدایا شکرت با سیل فهموندی به آن دسته از مسئولینی که وظایف خود را در حفاظت از بیت المال و انفال عمومی انجام ندادند، که جنگل خواری، تجاوز به حریم رودخانه، ساخت و ساز غیرمجاز، برداشت شن و ماسه از بستر رود بجای لایروبی و... چه بر سر روستایم، شهرم، استانم و کشورم می آورد... اگر بفهمند!

خدایا شکرت که سیل آوردی تا کمی نگاه ها به سمت مازندران بچرخد، از صدا و سیما که که در چند روز اخیر به یاد پوشش گیاهی استانم افتاد تا نمایندگان مجلس که به فکر حفاظت از حریم رودخانه افتادند... اگر افتاده باشند!

خدایا به مسئولین شهرم، به مسئولین استانم و به مسئولین کشورم حافظه ای عطا بفرما تا فراموش نکنند هر آنچه شنیدند و هرآنچه دیدند و هرآنچه گفتند!

مسئولین محترم شما شاید به دلیل مشغله زیاد فراموش کنید! اما مردم فراموش نمی کنند که وعده رسیدگی به سیل زدگان را دادید، وعده مجازات مقصران را دادید، وعده حفاظت از محیط زیست را دادید و...

امام كاظم (ع) فرمود: «إِنَّ خَوَاتِیمَ أَعْمَالِكُمْ قَضَاءُ حَوَائِجِ إِخْوَانِكُمْ وَ الْإِحْسَانُ إِلَیْهِمْ مَا قَدَرْتُمْ وَ إِلَّا لَمْ یُقْبَلْ مِنْكُمْ عَمَلٌ....» (بحارالأنوار، ج 72، ص 379)خاتمه كارهایتان این است كه چقدر مشكلات مردم را حل كرده اید و اگر مشكل مردم را حل نكنی هیچ عملی از تو قبول نخواهد شد....

 

پی نوشت: البته مسئولینی هم بودند که از همان ساعات اولیه صادقانه و خالصانه همگام با سیل محبت مردم به کمک سیل زدگان شتافتند که جا دارد صمیمانه از زحمات آن ها قدردانی شود. از زحمات تمامی نیروهای مسلح که خارج از وظیفه سازمانی خود برای یاری مردم به سیل زدند سپاسگزاریم و قدردان همه کسانی هستیم که در این شرایط سخت همنوعان خود را تنها نگذاشتند. / سامان سوهانیان مدیر مسئول



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار