آیا مردم مازندران از بیمه آسیا رضایت دارند؟/بی اعتمادی به بیمه ها در حال افزایش\

آیا مردم مازندران از بیمه آسیا رضایت دارند؟/بی اعتمادی به بیمه ها در حال افزایش

  • کد خبر: 216396
  • چاپ
  • انتشار: 31 فروردين 1398 - 10:10

استنادنیوز؛ هم‌اکنون بیمه به‌ عنوان صنعتی مجزا و همچنین مکمل و پشتیبان برای صنایع دیگر در حال نقش آفرینی در جهان است.

طبق آخرین آمارهای ارائه شده در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه در جهان بیش از 7 درصد ولی در ایران این رقم به نزدیک  2 درصد می‌رسد.

این درحالی است که رشد و توسعه این صنعت می‌تواند نقش مؤثری در حمایت از خانوارهای ایرانی و همچنین صنایع و فعالان اقتصادی داشته باشد.

اما بررسی رشته‌های بیمه‌ای و کل سبد درآمد این صنعت نشان می‌دهد که بجز دو رشته بیمه شخص ثالث که رشته‌ای اجباری است و بیمه درمان سایر رشته‌های بیمه‌ای با اقبال اندک مردم مواجه شده است.

زمانی که دلایل اندک بودن سهم بیمه در تولید ناخالص داخلی کشورمان را بررسی می‌کنیم شاید بزرگترین عامل نبود یک فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی کامل و شفاف از نقش بیمه در زندگی مردم باشد.

برهمین اساس در پرس و جو از مردم به این نتیجه می‌رسیم که عده کمی با قابلیت‌های سایر رشته‌های بیمه‌ای آشنا هستند ضمن اینکه یک نوع بی‌اعتمادی نیز نسبت به این صنعت در میان مردم به چشم می‌خورد. درواقع عملکرد برخی از شرکت‌ها یا نمایندگان آنها در فروش و انجام تعهدات بیمه‌ای باعث شده است تا مردم به‌عنوان مشتریان بالقوه این صنعت نگاه چندان مثبتی به بیمه نداشته باشند.

به گفته برخی از بیمه‌گذاران آسیا در مازندران وقوع حادثه‌ سیل اخیر در استان خسارت زیادی را برای مردم به وجود آورد حال که زمان دریافت خسارت و عمل به تعهدات می‌رسد این شرکت بیمه ای موانع تازه‌ای پیش روی بیمه‌گذاران خود قرار می‌دهد و آن‌طور که آنها انتظار دارند از خسارت دریافتی بهره‌مند نمی‌شوند.

همچنین طولانی شدن فرایند رسیدگی به پرونده‌های خسارت و پرداخت خسارت نیز از جمله شکایت‌های دیگری است که بیمه‌گذاران نسبت به بیمه دارند.

برهمین اساس برای پاسخگویی به چرایی این حس بی‌اعتمادی و نارضایتی در میان مردم مازندران منتظر پاسخگویی مدیران بیمه آسیا هستیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار