شورای معلّمان بهترین مرکز تصمیم‌گیری در واحد‌های‌آموزشی است\

شورای معلّمان بهترین مرکز تصمیم‌گیری در واحد‌های‌آموزشی است

  • کد خبر: 216409
  • چاپ
  • انتشار: 02 ارديبهشت 1398 - 10:17

استنادنیوز؛معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: شورای معلمان بهترین مرکز تصمیم گیری شورایی در واحد های آموزشی است.

به گزارش استنادنیوز به نقل از  اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، «سید عیسی میرشفیعی» در خصوص استقرار دبیرخانه‌ی کارآمدی شورای معلمان اظهار داشت: امروزه کارشناسان براین باورند تحقق اهداف وایجاد تحوّل در امور، با مدیریت مشارکتی امکان‌پذیر است. لذا همانطور که می‌دانیم انرژی فکری و معنوی در خیل عظیمی از معلمان نهفته می باشد و اعتقاد ما بر این باور ایجاب می کند که در به کارگیری و استفاده‌ی بهینه از آن، برنامه‌های کارآمد و اثربخش با سطوح بالا، آماده واجرا شود.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: بنابراین شورای معلمان نقش‌بسزایی در بهبود، بهسازی، احساس تعلق، ایجاد علاقه مندی وکسب مهارت در نیروی انسانی دارد و محل خوبی برای شناخت مشکلات، ارائه‌ی راه حل و ایجاد روحیه‌ی تعامل وهمکاری ودر واقع قلب و مغز هر واحد آموزشی است.

وی با اشاره به اهمیت این طرح گفت: این طرح از طرح‌های دبیرخانه­ای واگذار شده در راستای طرح و برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی استان به شهرستان‌ها و مناطق در سال تحصیلی 98-97 می باشد که مسئولیت اجرای آن، در دستور کار اداره‌ی آموزش و پرورش ناحیه‌ی 2 ساری با هدف کارآمدتر کردن و ارتقای کیفی جلسات شورای معلمان با همکاری شش شهرستان بابلسر، بهنمیر، سوادکوه، جویبار، فریدونکنار و نکا، قرارگرفت.

میرشفیعی با بیان‌اینکه مدرسه رده‌ی عملیاتی برای تحقق اهداف نظام آموزش وپرورش وتجلی‌گاه فرهنگ وگرایش‌ها وخواسته‌های متعدد است، تصریح کرد: ارزش و اعتبار معلمان در درجه‌ی اول تلاشی از جنبه‌ی اسلامی، علمی و فلسفی آن است براین اساس هرچه تصمیمات با فکر و مشارکت افراد بیشتری انجام شود از استحکام ودرستی بالاتری برخوردار است.

این مسئول با بیان اینکه شورای معلمان بهترین مرکز تصمیم‌گیری شورایی در واحد‌های آموزشی است، خاطرنشان کرد: این شورا می‌تواند به روشن شدن و تعیین حدود مسئولیت‌ها کمک کند وعامل مهمّی برای افزایش وظیفه شناسی وایجاد نظم و انضباط است.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران افزود: از اهداف تشکیل دبیرخانه می توان به تغییر نگرش مدیران مدارس دوره‌ی ابتدایی در جهت مدیریت مشارکتی خود محور، افزایش دانش و صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران و معاونین، یافتن زمینه‌ها وسطوح مشترک مسئولیت راهبران آموزشی وتربیتی با شورای معلمان در بعد توانمند‌سازی نیروی انسانی، زمینه سازی جهت تشکیل شورای معلمان موثر ودرخور توجه برای مدارس کوچک، تبادل تجربیات با تدوین واشتراک‌گذاری یافته‌های حاصل از جمع‌آوری تجربیات، راهکارها و پیشنهادات و تغییر نگرش معلمان جهت ایجاد حس مسئولیت نسبت به رفع چالش‌ها ودغدغه‌های آموزشی وپرورشی در مدرسه، اشاره کرد.

معاون آموزش ابتدایی در پایان سخنان خود گفت: از مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات اجرایی دبیرخانه کارآمدی شورای معلمان میتوان به مواردی چون1) برگزاری نشست مدیران دوره‌ی ابتدایی با موضوع مدیریت مشارکتی2) برگزاری کارگاه آموزشی با نماینده­ی معلمان، معاون‌آموزشی، مدیرمدرسه وکارشناس پیگیری کننده از شش شهرستان ذکر شده3) برگزاری نشست نماینده­ی معلمان مدارس زیر مجموعه­ی چهار راهبر آموزشی به صورت مجزا4) ارائه ی بازخورد سه ماهه ی کلی توسط شش شهرستان و ارسال آن به دبیرخانه5) باز خورد کلی سه ماهه به مدارس ناحیه ی دو شهرستان6) تدوین برنامه‌ی زمانی و مکانی مناسب جهت تشکیل شورای معلمان گروهی و برون مدرسه‌ای برای مدارس کوچک 7) نظارت راهبران بر جلسات شورای معلمان مدارس، اشاره کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار