صنعت برق همیشه در بحران‌های طبیعی در کنار مردم است\
  • حقی فام؛

صنعت برق همیشه در بحران‌های طبیعی در کنار مردم است

  • کد خبر: 216411
  • چاپ
  • انتشار: 02 ارديبهشت 1398 - 10:33

استنادنیوز؛ محمودرضا حقی فام بیان داشت: صنعت برق همیشه در بحران‌های طبیعی، ضمن در نظر گرفتن شرایط آن مناطق همیشه خود را مقید به حضور در کنار مردم می‌دانیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در جلسه و بازدید از امور برق نکا اظهار کرد: یکی از دلایلی اصلی که به مازندران آمدیم بحث سیلاب بوده است تا بتوانیم با برنامه ریزی و تدابیر لازم از بحران ها به خوبی عبور کنیم.

محمودرضا حقی فام بیان داشت: نخستین مساله که برای کاهش مخاطرات  بحران باید توجه داشته باشیم  اقدامات پیشگیریاست، اقلیم کشور به‌گونه‌ای است که تغییرات اقلیمی را شاهد هستیم در سالهای گذشته شاهد خشکسالی و ریز گرد  بودیم و امسال سیل رخ داد و باید اقداماتی که می‌تواند مخاطرات را در شبکه کاهشدهد را دنبال کنیم.

سخنگوی صنعت برق کشور بابیان اینکه زحمات زیادی در سیل اخیر در شرکت توزیع نیروی برق مازندران برای پایداری شبکه های برق کشیده شده است، گفت: سیلاب، اهمیت بحث مقاومسازی را نشان داد و برای اینکه بتوانند شرکت‌ها در بحران اخیر خود را حفظ کنند نزدیک به 55 میلیارد تومان به شرکتها در چند هفته گذشته اعتبار تزریق شد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر  تأکید کرد: تفاهمنامهای را به‌منظور مقاومسازی شبکه در توانیر دنبال میکنیم و در این راستا از سه سال گذشته اهمیت مقاومسازی تأکید شد.

حقی‌فام در مورد میزان آسیب سیلاب به صنعت برق گفت: بحث سیل در کنار آسیب‌هایی که به کشور داشته است موجب افزایش منابع آب بسیاری از سد‌های کشور شده است. از همین رو ما در حال حاضر قدرت تولید ۱۰ هزار مگاوات از ۶۱ هزار مگاوات مصرفی کشور را از طریق نیروگاه‌های آبی را داریم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر افزود: البته تاکید ما در تولید برق بیشتر بر نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر است، چون هیچ تضمینی برای ادامه این روند در سال‌های آینده وجود ندارد.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت:درجریان سیلاب اخیر به صنعت برق کشور بیش از ۶۵۸ میلیارد تومان خسارت واردشده است .

وی در مورد برنامه توانیر در خصوص مناطق سیل زده گفت: صنعت برق همیشه در بحران‌های طبیعی، ضمن در نظر گرفتن شرایط آن مناطق همیشه خود را مقید به حضور در کنار مردم می‌دانیم و از عملکرد شایسته مدیریت و کارکنان سختکوش شرکت توزیع نیروی برق مازندران در گذر موفق از بحران سیلاب اخیر تشکر و قدردانی کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار