\

سرمایه گذاران آذربایجانی با حضور در بندرامیرآباد با مدیر این بندر دیدار و گفتگو کردند

  • کد خبر: 216429
  • چاپ
  • انتشار: 03 ارديبهشت 1398 - 12:46

استنادنیوز؛به فاصله چند روز از سفر سرمایه گذاران روسی به بندرامیرآباد، این بار آذری ها خواهان سرمایه گذاری در بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر شدند

به گزارش استنادنیوز به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی؛ مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد ضمن خیر مقدم به این سرمایه گذاران به تبیین قابلیت ها و ظرفیتهای بندر امیرآباد پرداخت.

در این دیدار که مدیران کل گمرکات استان و گمرک امیرآباد حضور داشتند، میزان تخلیه و بارگیری،سرمایه گذاری و اقدامات صورت پذیرفته در سال ۹۷ ارائه شد . مهندس رضوانی اظهار داشت رشد ۱۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان از پویایی فعالیت های بندری و دریایی دارد و تجهیزات مدرن و اراضی پشتیبانی این بندر توانست سرمایه گذاران زیادی را به این بندر گسیل دارد بطوریکه در حال حاضر حدود ۳۵ شرکت سرمایه گذار داخلی و خارجی در امیرآباد فعالیت می کنند.

مهندس رضوانی خاطر نشان کرد پس از برگزاری همایش توسعه صادرات دریایی از بندر امیرآباد سرمایه گذاران متعددی حتی سرمایه گذاران خارجی خواهان سرمایه گذاری در این بندر شدند که برخی از این درخواست ها منتج به انعقاد قرارداد و دربرخی موارد در حال مذاکره و بررسی طرح های پیشنهادی هستیم.

سرمایه گذاران آذری ضمن ابراز خشنودی از زیر ساخت های ایجاد شده در بندر امیرآباد خواستار سرمایه گذاری در زمینه غلات و ساخت سیلو و انبار شده تا بتوانند با انتقال غلات به ایران زمینه ایجاد ترانزیت این نوع کالا را به کشور های عراق، افغانستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و اقیانوس هند از طریق بندر امیرآباد میسر نمایند.

مدیر بندر امیرآباد ضمن تاکید بر این نکته که بندر امیرآباد با نگاه ترانزیتی طراحی و ساخته شده و از مزایای حمل و نقل ریلی برخوردار است تصریح کرد امیدواریم بتوانیم با تمام توان و ظرفیتهای لجستیکی و اراضی پسکرانه بی نظیر این بندر در شمال کشورترانزیت کالا را از مسیر کریدور شمال – جنوب رونق بخشیده و از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این زمینه استقبال می کنیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار