تأکید بر حضور نمایندگان سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان در کمیسیون های ماده صد و ماده پنج و پیگیری بیمه تأمین اجتماعی مهندسان\

تأکید بر حضور نمایندگان سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان در کمیسیون های ماده صد و ماده پنج و پیگیری بیمه تأمین اجتماعی مهندسان

  • کد خبر: 216469
  • چاپ
  • انتشار: 08 ارديبهشت 1398 - 14:58

استنادنیوز؛ در دیدار رئیس و برخی از اعضای هیئت‌ مدیره سازمان با عبدالله رضیان نماینده حوزه قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی بیان شد؛تأکید بر حضور نمایندگان سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان در کمیسیون های ماده صد و ماده پنج و پیگیری بیمه تأمین اجتماعی مهندسان

به گزارش روابط عمومی سازمان؛ دکتر فرشیدرضا حقیقی در دیدار با عبدالله رضیان نماینده قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار که در محل سازمان برگزار شد، بر استقلال سازمان در بازنگری و اصلاح قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان و بهره‌برداری مؤثر از دیدگاه‌های این سازمان تخصصی و صنفی در تصمیم‌گیری‌های ملی و استانی تأکید کرد.

 دکتر حقیقی در این دیدار با بیان گزارشی از ساختار اداری و مدیریتی نظام‌ مهندسی و ارائه گزارشی از جدیت و تلاش این سازمان جهت کمک‌رسانی در همان روزهای ابتدایی حادثه سیل برای نقاط آسیب‌دیده، تصمیم اخیر سازمان مبنی بر همکاری مؤثر در ارائه خدمات طراحی و نظارت به حادثه دیدگان این نقاط را یادآور شد.

وی ضمن برشمردن برخی از مشکلات استانی همچون معضل ترافیک و آلودگی‌های زیست‌ محیطی به‌ خصوص حساسیت چنین مشکلاتی در سال‌های آتی، آمادگی سازمان نظام‌مهندسی را برای همکاری تحقیقاتی و اجرایی برای تعیین راه‌ کار حل این موارد، اعلام نمود. همچنین رئیس سازمان بر درنظرگرفتن نظر کارشناسی سازمان‌های تخصصی همچون نظام‌مهندسی ساختمان در کارگروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی پیرامون اصلاح و بازنگری آیین‌نامه نظام‌مهندسی، تأکید کرد.

در این دیدار دکتر عبدالله رضیان عضو هیئت‌ رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از عملکرد مؤثر سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان مازندران در کمک‌ رسانی به ‌موقع به سیل‌زدگان بر آمادگی مجلس برای بهره بردن از دیدگاه کارشناسی سازمان نظام‌مهندسی در موضوعات تخصصی به‌خصوص در اصلاح قانون نظام ‌مهندسی و کنترل ساختمان تأکید کرد.

وی ضمن تائید نظر حاضرین مبنی بر تخصصی بودن این سازمان و برخورداری از مهندسان متعهد و باتجربه در رشته‌های مختلف، حمایت خود را از پیشنهاد حضور نمایندگان سازمان در کمیسیون ماده صد و ماده 5 اعلام نمود.

مهندس سیف اله علی نیا نایب رئیس اول سازمان، حفظ منافع سازمان نظام مهندسی ساختمان را در اصلاح قانون نظام مهندسی حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: اخذ نظرات شورای مرکزی و ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها بعنوان تنها مرجع تخصصی مشورتی در این راستا بسیار تأثیر گذار می باشد. وی همچنین حضور نمایندگان نظام مهندسی ساختمان در کمیسیون های ماده صد و ماده پنج دورنمای روشن در شهرسازی برشمرد.

مهندس حسین نعمتیان نایب رئیس دوم سازمان با اشاره به اینکه امیدواری مهندسان جوان به آینده شغلی و حرفه ای خود و همچنین بحث بیمه تأمین اجتماعی اعلام کرد و خواستار پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مورد شد.

مهندس مصطفی خاوری نژاد عضو هیأت مدیره در پاسخ به سوال دکتر رضیان در خصوص علت آشفتگی سیمای شهری، علت را فقدان ضوابط و طرح تفصیلی شهرها دانست و عنوان کرد: شرح خدمات تهیه طرحهای توسعه شهری می بایست اصلاح شود تا مهندسان مشاور شهرساز بر اساس ویژگی های جغرافیایی، فرهنگی و بومی هر شهر، مکلف به ارائه پیشنهادات، توصیه ها و الزامات لازم در خصوص اجرای نمای ساختمان ها شود. در حال حاضر الزامات طراحی نما در طرحهای تفصیلی بصورت موضعی و با سفارش مدیریت شهری اجرا می شود.





telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار