شش هزار دقیقه از تاریخ شفاهی والدین معظم شهدای مازندران ثبت و ضبط گردید\

شش هزار دقیقه از تاریخ شفاهی والدین معظم شهدای مازندران ثبت و ضبط گردید

  • کد خبر: 216470
  • چاپ
  • انتشار: 08 ارديبهشت 1398 - 15:02

استنادنیوز؛ معاون فرهنگی پژوهشی بنیاد مازندران گفت: شش هزار دقیقه از تاریخ شفاهی والدین معظم شهدای مازندران ثبت و ضبط گردید.


به گزارش ایثار واحد مازندران سید نصر ا... نصر الهی معاون فرهنگی پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران روز یکشنبه هشتم اردیبهشت ماه طی گفتگویی از جمع آوری و مستند سازی تاریخ شفاهی والدین شهدای گرانقدر استان خبر داد.
نصرالهی با بیان اینکه در سال گذشته تاریخ شفاهی 100 تن از والدین معزز شهدای مازندران مستند سازی شده است اظهار داشت : این اسناد شامل 6 هزار دقیقه ثبت و ضیط تصویری خاطرات والدین معظم شهدا (( خاطره نگاری)) می باشد.
معاون فرهنگی پژوهشی بنیاد مازندران افزود : والدین معظم شهدا ، گنجینه هایی هستند که در تاریخ بی نظیرند لذا ایثارگری ، مقاومت و صبر و شکیبایی پدران و مادران مکرم شهدا بصورت مکتوب به آیندگان منتقل گردد . وی تصریح کرد تاریخ شفاهی والدین عزیز شهدا در سال جاری بر اساس سهمیه ابلاغی بنیاد مرکز، انجام می گیرد.
نصرالهی در خصوص مستندسازی و تکمیل پرونده های فرهنگی آثار شهدا و ایثارگران مازندران اظهارداشت: تاکنون 414 هزار 508 برگ از آثار شهدا و ایثارگران (( خاطرات ، زندگی نامه ، وصایا ، عکس و...)) مستندسازی شده است.
 معاون فرهنگی پژوهشی بنیاد مازندران تصریح کرد: از مجموع این آثار،379 هزار و 798 برگ مربوط به شهدا ، 31 هزار و 67 برگ به آزادگان و 3 هزار و 642 برگ در ارتباط با جانبازان عزیز 70 درصد بوده است.
نصرالهی اظهار داشت: با عنایت به توصیه ها و تاکیدات مقام معظم رهبری (( مد ظله العالی )) در مورد ثبت و ضبط تاریخ شفاهی ایثارگران بویژه خاطرات والدین عزیز شهدا و نظر به ضرورت و فوریت موضوع و جلوگیری از فراموشی اطلاعات و خاطرات مهمی که در اذهان ایثارگران سرافراز وجود دارد لازم است تا نسبت به ثبت و ضبط  و حفظ این اسناد افتخار دینی و ملی برای بهره برداری و انتقال به نسل های آینده اقدام گردد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار