رسیدگی به ۲۴ هزار و ۲۱۱ سند هزینه موقوفات و بقاع متبرکه استان مازندران\
  • مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران؛

رسیدگی به ۲۴ هزار و ۲۱۱ سند هزینه موقوفات و بقاع متبرکه استان مازندران

  • کد خبر: 216484
  • چاپ
  • انتشار: 09 ارديبهشت 1398 - 15:39

رسیدگی به درآمد و هزینه موقوفات و بقاع و اماکن متبرکه اسلامی و مؤسسات و انجمن‌های خیریه‌ای که به موجب قانون و آیین‌نامه‌های مربوطه، اداره امور‌آنها به عهده سازمان اوقاف و امور خیریه محول شده یا می‌شود از وظائف شعبه حسابرسی اداره تحقیق اوقاف می باشد.

به گزارش استناد نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی اجرا و عمل امینانه نیت واقفین را یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و اظهار کرد: اوقاف وظیفه دارد بر اساس نیت واقف در وقف نامه عواید موقوفات را  هزینه و اجرای امینانه کند.
وی با اشاره به صدور ۵ هزار و ۸۹۱ مفاصا حساب برای موقوفات و بقاع متبرکه استان مازندران بیان کرد: این تعداد مفاصا حساب در سال ۹۷ از سوی شعبه حسابرسی اداره تحقیق اداره‌کل اوقاف استان صادر شده است.
حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه نظارت و بررسی اسناد درآمد و هزینه اجرای نیت واقف بر عهده اداره تحقیق اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان می باشد، افزود: پس از نظارت اداره تحقیق از اسناد درآمد، هزینه و اجرای نیت واقف مرتبط به هر موقوفه برای موقوفات مفاصا حساب صادر می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از رسیدگی به ۲۴ هزار و ۲۱۱ سند هزینه موقوفات و بقاع متبرکه استان در سال ۹۷ خبر داد و بیان کرد: برابر مواد قانونی ،رسیدگی به درآمد و هزینه موقوفات و بقاع و اماکن متبرکه اسلامی و مؤسسات و انجمن‌های خیریه‌ای که به موجب قانون و آیین‌نامه‌های مربوطه، اداره امور‌آنها به عهده سازمان اوقاف و امور خیریه محول شده یا می‌شود از وظائف شعبه حسابرسی اداره تحقیق اوقاف می باشد.
وی تطبیق اسناد هزینه و درآمد موقوفات با مفاد وقف‌نامه یا سایر اسناد مربوطه، صدور مفاصاحساب برای اسناد درآمد و هزینه‌های موقوفات و بقاع متبرکه ، تطبیق رقبات مندرج در بودجه با وقف‌نامه و یا سایر مدارک معتبر،تطبیق درآمد رقبات مندرج در بودجه با مدارک تعیین‌کننده درآمد ازد دیگر وظائف شعبه حسابرسی تحقیق اوقاف می باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار