\
  • مهندس سیاوش رضوانی؛

رشد 30 درصدی بارگیری بندر امیرآباد در سال 98 /سهم ۷۰ درصدی امیرآباد در مبادلات اقتصادی بنادر شمال کشور

  • کد خبر: 216486
  • چاپ
  • انتشار: 09 ارديبهشت 1398 - 16:03

استناد نیوز؛ میزان تخلیه و بارگیری کالا در سال اول ورود شناورها در حوضچه بندرامیرآباد از ۱۰۸ هزار تن به چند میلیون تن در سال گذشته تبدیل شد.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی؛ مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در آستانه هجدهمین سالگرد پهلودهی کشتی ها ضمن تشریح عملکرد این بندر با یادآوری اینکه تعداد اسکله های بندر از ۶ به ۱۵ پست اسکله و ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری کالا از ۳,۵ میلیون به ۷.۵ میلیون تن ارتقا یافت ، در یک آمار مقایسه ای از رشد ۳۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در چهل روز آغازین سال جاری از ۳۷۲ هزار و ۸۲۵ تن به ۴۸۴ هزار و ۶۳۴ تن نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

مهندس سیاوش رضوانی با بیان اینکه میزان ۶۹۴ هزار و ۶۸۸ تن عملیات تخلیه وبارگیری کالا در بنادر شمال کشور از آغاز سال جاری تا کنون ثبت شده است گفت از این میزان  ۴۸۴ هزار و ۶۳۴ تن کالا در بندرامیرآباد انجام شده که سهم ۷۰  درصدی این بندر را در مبادلات اقتصادی بنادر شمال کشور  نشان می دهد.

وی رونق اقتصاد منطقه را در ۱۸ سال مراودات اقتصادی بندرامیرآباد با کشورهای حاشیه دریای خزر و حوزه CIS و سرمایه گذاری در صنایع مختلف کوچک و بزرگ به میزان هزارو ۳۶۰ میلیارد تومان ، نشان از عزم جدی مدیران و کارکنان در این مدت دانست که میتوان از تمام این ظرفیت جهت رونق تولید در سال ۹۸ بهره برد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار