عمل به تعهد صنعت برق کشور در خصوص خاموشی صفر با توجه ویژه به برنامه های پیک سایی\
  • مدير كل دفتر مديريت مصرف و خدمات مشتركين توانير؛

عمل به تعهد صنعت برق کشور در خصوص خاموشی صفر با توجه ویژه به برنامه های پیک سایی

  • کد خبر: 216526
  • چاپ
  • انتشار: 14 ارديبهشت 1398 - 10:42

استناد نیوز؛ نهاد تجميع كننده (Aggregator) براي نخستين بار در صنعت برق با هدف مديريت بار مصرفي بخشهاي خانگي و تجاري در تابستان به صورت آزمایشی راه اندازی می شود

مهندس هادي  مدقق مدير كل دفتر مديريت مصرف و خدمات مشتركين توانير در گردهمايي پيك برق تابستان 98 و در جمع مديران دفاتر مديريت مصرف شركتهاي برق منطقه اي و توزيع برق كشور، حجم برنامه هاي پيك سايي صنعت برق كه براي تابستان امسال پيش بيني شده را 6100 مگاوات ذكر كرد كه 2600 مگاوات آن در سهميه بندي برنامه هاي پاسخگويي بار شركتهاي برق منطقه اي و 3500 مگاوات نيز در سهميه شركتهاي توزيع لحاظ شده است.
وي تاكيد كرد با توجه به تعهد مجموعه صنعت برق كشور در خصوص خاموشي صفر، بايد با تعهد و تلاش، برنامه هاي پيك سايي را در جهت تحقق اين هدف را دنبال كنيم.
مهندس مدقق با اشاره به تشكيل كميته هاي گذر از پيك با رياست مديرعامل شركت برق منطقه اي در مناطق كشور، برگزاري جلسات هماهنگي را حايز اهميت دانست و بر لزوم ارايه به موقع گزارشهاي هفتگي و ماهانه شركتها تاكيد كرد و از رصد روزانه عملكرد شركتها مبتني بر سهميه و سقف پيك بارتعيين شده در مركز پايش خبر داد.
وي يكي ديگر از نكات مورد تاكيد و حائز اهميت را لزوم پيگيري برنامه هاي اطلاع رساني و ترويج فرهنگ مديريت مصرف با هماهنگي دفتر روابط عمومي و امور بين الملل و مجموعه هاي فرهنگي توانير عنوان كرد و از مديران دفاتر مديريت مصرف شركتها خواست اطلاع رساني و ارايه ارقام حتما با هماهنگي كامل با روابط عمومي انجام شود.
مهندس مدقق برنامه هاي مديريت مصرف در حوزه هاي مختلف بهره وري انرژي و فرهنگ سازي را يك برنامه بلند مدت و دائم عنوان كرد. وي با اشاره به سهم بالاي بخشهاي خانگي و تجاري در مصرف پيك شبكه، از راه اندازي نهاد تجميع  كننده (Aggregator) از سوي اين دفتر خبر داد كه به طور ازمايشي در سطح چند شركت توزيع تابستان امسال فعال ميشود و آيين نامه آن نيز ابلاغ خواهد شد.
وي با پيش بيني اثر قابل توجه اين اقدام در مديريت بار تابستان، اجراي اين برنامه را در تابستان امسال از طريق خريد تضميني انرژي و در سالهاي بعد از طريق راه اندازي بازار مصرف برق و انرژي اعلام كرد.


در ادامه اين مراسم مهندس احمدي زاده از دفتر مديريت مصرف وخدمات مشتركين توانير پيرامون مديريت سمت تقاضا و مديريت مصرف در سال98 به ايراد مطالب پرداخت.وي تمام اطلاع رسانيهاي اين دفتر به شركتها را ازطريق sms و ftp عنوان كرد و اعتبار آن را به مثابه ابلاغ كتبي توانير دانست.
وي با اشاره به تعريف 3 پروژه مطالعاتي در بودجه سال 98 شركتهاي توزيع،اين پروژه ها را شامل پروژه مولفه هاي بار،شاخصهاي مصرف مشتركان و پروژه ارتقاي ضريب بار معرفي كرد و از پيگيري اجراي ان در تمام شركتهاي توزيع خبر داد.
مهندس احمدي زاده با اشاره به پيش بيني ديسپاچينگ ملي ،ميزان خوش بينانه پيك تابستان را 58940 مگاوات عنوان كرد كه براساس سناريوي ديگر تا 61 هزار و 393 مگاوات نيز پيش بيني شده و برنامه هاي پيك سايي صنعت برق براي پاسخگويي به هر دو سناريو طراحي شده است.
وي با رد اين ادعا كه كشور وارد ترسالي شده گفت :بارندگيها نبايد ما را به خواب غفلت فرو ببرد و بايد با تمام توان برنامه هاي پيك سايي را به اجرا بگذاريم.
وي با اشاره به پيش بيني هاي جهاني تصريح كرد: شكل گيري توفان قاره اي در اقيانوس هند از افزايش دماي اين منطقه در تابستان حكايت دارد وپيش بيني مي شود بين 2.5 تا 3 درجه افزايش دما نسبت به ميانگين نرمال درجه هوا در 50 سال اخير را در كشور تجربه كنيم كه بر اهميت برنامه هاي پيك سايي در تابستان امسال تاكيد دارد.
در ادامه اين نشست ضوابط اجرايي پاسخگويي پيك بار 98 تشريح و به سووالات حاضران پاسخ داده شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار