آموزش های فنی و حرفه ای به متقاضیان بر اساس نیاز و درخواست آنان صورت می گیرد\
  • سید حسین درویشی؛

آموزش های فنی و حرفه ای به متقاضیان بر اساس نیاز و درخواست آنان صورت می گیرد

  • کد خبر: 216560
  • چاپ
  • انتشار: 17 ارديبهشت 1398 - 18:24

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران از آموزش 346 نفر در سکونتگاه های غیر رسمی حاشیه شهری در سال 97 به درخواست متقاضایان خبر داد

به گزارش استنادنیوز،  سید حسین درویشی افزود: بر اساس سیاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای مهارت آموزی به متقاضیان بر اساس نیاز و درخواست آنان صورت می گیرد و این سازمان موظف می باشد تا آموزش های مهارتی خود را بر آن اساس به صورت رایگان مطابق استاندارد جهانی ارایه نماید و مربی مربوطه را برای آن رشته تامین نماید.

این مسئول در ادامه بیان داشت: پدیده حاشیه نشینی از جمله پدیدهای شهری است که با توجه به رشد بی رویه شهرنشینی در جهان، ایران و به خصوص شهرهای بزرگ با وجود مهاجرت های از روستاها به شهر شکل گرفته و گسترش یافته است، حاشیه نشینی به عنوان برهم زننده تعادل فیزیکی شهرها، نشان دهنده توسعه ناموزون شهری و منطقه ای است و دغدغه بسیاری از متخصصین شهری، جامعه شناسان، معماران و غیره است. این سکونت گاه های بی ضابطه و حاشیه ای عمدتاً به دلیل ارتباط مستقیم با یکی از نیازهای پایه ای انسان (مسکن) اهمیت می یایند.

وی گفت: لذا به منظور کنترل و در صورت امکان حذف این پدیده باید به ایجاد تعادل فضایی (اقتصادی، اجتماعی، کالبدی) در سطح مناطق دست یازید تا جمعیت برای بدست آوردن منابع اقتصادی و اجتماعی برتر ناچار به انتقال از نقطه ای به نقطه دیگر نشوند.

درویشی اظهار داشت: به همین علت می توان با آموزش های فنی و مهارتی این پدیده را کم کم حذف نمود و فضای خوبی را در میان ساکنین حاشیه نشین ایجاد نمود.

او بیان کرد: 174 نفر دوره در سال 97 در مراکز درمان اجباری ماده 16 و 226 نفر دوره در مراکز درمان تحت پوشش بهزیستی ماده 15 آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار