سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد + بیوگرافی و سوابق\
  • شایعه یا واقعیت؟

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد + بیوگرافی و سوابق

  • کد خبر: 216565
  • چاپ
  • انتشار: 17 ارديبهشت 1398 - 19:42

درحالی که رئیس فدراسیون فوتبال ایران از حضور و معرفی سرمربی تیم ملی در 3 روز آینده خبر داده است خبرها حاکی از این است که ویلموتس گزینه نهایی فدراسیون است

به گزارش استنادنیوز به نقل از تسنیم، فدراسیون فوتبال ایران پس از پایان 8 سال حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی، به فکر انتخاب جانشین وی افتاد و از همان زمان نام گزینه‌های زیادی به میان آمد. از شوخی‌های مدیر روابط عمومی وزارت ورزش مبنی بر مذاکره با زیدان و مورینیو که بگذریم، به اسامی چون بلان، فوساتی، مونتلا، کلینزمن و رنار (سرمربی مراکش) می‌رسیم که از احتمال حضور این مربیان روی نیمکت تیم ملی صحبت به میان می‌آمد.

مهدی تاج در این مدت مذاکراتی با گزینه‌های مدنظر فدراسیون داشت و هفته گذشته نیز به اروپا رفت تا کار را نهایی کند. در این میان البته مواردی و موانعی مانند مشکلات ارزی، سنگ‌اندازی برخی از افرادی که پیش از این در ایران مربیگری می‌کردند و ... وجود داشت و کار به جایی رسید که گفته شد این مشکلات ممکن است فدراسیون را به سمت استفاده از مربیان داخلی سوق دهد. با این حال مهدی تاج امروز اعلام کرد که سرمربی تیم ملی خارجی است و ظرف 3 روز آینده به ایران خواهد آمد. وزیر ورزش نیز از در جریان بودن این وزارتخانه خبر داد و گفت که فدراسیون با مربیان «خیلی خوب خارجی» به تفاهم رسیده است.

محمود اسلامیان عضو هیئت رئیسه فدراسیون هم گفت که دو گزینه اروپایی مدنظر فدراسیون هستند که هم‌اکنون در تیمی هم مربیگری نمی‌کنند.

اما دقایقی پیش برخی رسانه ها خبر از توافق نهایی فدراسیون فوتبال با «مارک ویلموتس» داده اند که روند مذاکرات با این مربی بهتر از «لوپتگی» دیگر گزینه نزدیک به انتخاب پیش رفته است، البته باید منتظر اعلام رسمی فدراسیون فوتبال در این خصوص باشیم.

مارک ویلموتس 50 ساله اهل بلژیک و عضو تیم ملی فوتبال این کشور بود و در 70 بازی ملی حضور داشت و 29 گل به ثمر رساند. ویلموتس آخرین بازی ملی خود را در سال 2002 میلادی در برابر تیم ملی فوتبال برزیل انجام داد.

ویلموتس از سال 2003 وارد عرصه مربی گری شد و سابقه هدایت تیم‌های ملی بلژیک، ساحل عاج و تیم باشگاهی شالکه را در کارنامه دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار