نوسانات ارزی کارخانجات سمنان را دچار مشکل کرده است\

نوسانات ارزی کارخانجات سمنان را دچار مشکل کرده است

  • کد خبر: 216570
  • چاپ
  • انتشار: 18 ارديبهشت 1398 - 07:49

استنادنیوز؛ استاندار و ر ئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان معتقد است که تورم و نوسانات ارزی کارخانجات، صنعتگران و صاحبان صنایع را دچار مشکل کرده است.

 علیرضا آشناگر در نشستی با اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل کارخانه نساجی کویر سمنان ضمن تاکید بر ضرورت همراهی دستگاه‌های اجرایی با صاحبان صنایع اظهار کرد: دستگاه‌هایی همچون امور مالیاتی، بیمه، بانک‌ها و…نه تنها نباید سخت‌گیری کنند بلکه موظف‌اند که با تولیدکنندگان نهایت همکاری را داشته باشند.

وی مسؤولان و مدیران اجرایی را موظف به تلاش در جهت رفع مشکلات تولیدکنندگان دانست و افزود: مشوق‌هایی همچون تخفیفات مالیاتی، استمهال مطالبات بیمه و مساعدت‌های دیگر باید در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد تا تولیدکنندگان بتوانند در این شرایط دشوار به تولید بپردازند.

این مقام ارشد اجرایی، تولید را کاری سخت و دشوار خواند و اضافه کرد: استانداری همه توان خود را برای کمک به کارخانه‌های مشکل‌دار به کار می‌گیرد.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با بیان اینکه نگرش ما در این شرایط تحریم، کمک به مردم، دولت و جامعه و فعالان تولید و اشتغال است خاطرنشان کرد: استانداری بر کمک به تقویت واحدهای تولیدی و حفظ تولید و اشتغال اصرار دارد و از همین رو می‌کوشیم که بیش از پیش کمک‌کار فعالان تولید در استان باشیم.

آشناگر با بیان اینکه متأسفانه برخی بدسلیقگی‌ها وجود دارد افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که تولیدکنندگان برای تولیدات جدید و توسعه محصولات خود انگیزه بیشتری داشته باشند.

استاندار سمنان با اشاره به اظهار رضایت بخشی از تولیدکنندگان استان از مسؤولان استان، این رضایت را مایه خرسندی دانست و اظهار کرد: این اظهار رضایت سرمایه‌گذاران و صنعتگران از مدیریت استان مایه خرسندی و خوشبختی است اما هنوز تا آنجا که همه فعالان تولید و صنعتگران در فرآیند دریافت پروانه و خدمات به رضایت‌مندی کامل برسند، فاصله داریم.

وی با اشاره به برخورداری استان سمنان از برخی صنایع تولیدی موفق گفت: استان سمنان با توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های متنوعی که دارد محکوم به توسعه صنعتی است و مدیران استان نیز باید همت خود را در راستای تحقق این مهم به کار گیرند.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اذعان به اینکه استان سمنان افق بسیار روشنی در بحث توسعه پیش رو دارد گفت: استان سمنان به‌واسطه بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های مناسب، پذیرای سرمایه‌گذاران زیادی است و همین امر می‌تواند محرک رشد و توسعه در این استان شود.

استاندار سمنان از کارخانه نساجی کویر به عنوان یک واحد تولیدی موفق نام برد و افزود: بانک‌ها و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید به کارخانه‌ها و واحدهایی از این دست حمایت ویژه کنند تا به رونق تولید که استراتژی دولت و نظام است برسیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار