بابایی کارنامی؛کارگران و کارفرمایان سرشان بی‌کلاه ماند\

بابایی کارنامی؛کارگران و کارفرمایان سرشان بی‌کلاه ماند

  • کد خبر: 216596
  • چاپ
  • انتشار: 21 ارديبهشت 1398 - 07:52

استنادنیوز؛ علی بابایی کارنامی گفت: نمایندگان تشکل‌های کارگری اخیرا در میزگردی با حضور بنده از مشکلات حوزه کارگری و دغدغه همکاران شان گفتند.

به گزارش استنادنیوز ؛ کارگران واحدهای صنفی، تولیدی، ساختمانی و نیروهای حجمی و خدماتی با توجه به افزایش روز افرون نرخ تورم با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند، کارگرانی که با حداقل حقوق، روزگار می‌گذراندند بعضا همین حداقل‌ها را هم ندارند و دریافتی آنان ماه‌ها به تاخیر می‌افتد.

از سویی کارفرمایان که نبض تپنده رونق تولید هستند با مشکلات تامین مواد اولیه، سرمایه در گردش و معوقات بانکی مواجه‌اند و به علت عدم حمایت موثر از سوی مسئولین، ناچار اقدام به تعدیل نیرو می‌نمایند.

گران شدن مصالح ساختمانی نیز سبب کاهش رونق ساخت و سازها شده و کارگران ساختمانی که تا پیش از این هیچ گونه امنیت شغلی نداشته‌اند، دیگر شغلی ندارند.

برخی تصمیمات خلق‌الساعه مجلس و دولت نیز بر بی‌ثباتی شغلی و حتی خانواده برخی از کارگران واحدها افزوده است، اگر توجه جدی و اقدام فوری نسبت به ثبات شغلی و تحکیم خانواده قشر کارگران ننماییم در آینده‌ای نچندان دور با بحران‌های اجتماعی متعددی رو به رو خواهیم شد.

اما آنچه که بیش از همه سبب نارضایتی و گله مندی قشر زحمتکش کارگران شده است، نه مسائل معیشتی که نگاه ابزاری به این قشر غیور گردیده به نحوی که #کرامت_انسانی و عزت آنان را خدشه دار نموده، حال آنکه کارگران ابزار دست مقاصد شخصی سیاسیون نیستند، اگر چرخ دهنده‌های صنعت، مشقت کار کشاورزی و ساختمانی و گرمای آفتاب تابستان سرمای زمستان اندام آنان را نحیف و ضعیف کرده است استفاده ابزاری از آنان توسط سیاسیون خوش خط و خال روح آنان را خدشه دار نموده است.

در نهایت اینکه این قشر زحمتش بر این باور است در گذار سال‌ها سرش بی‌کلاه مانده است.

علی بابایی کارنامی



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار