عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران در بخش دولتی سال 97\
  • امیر جمشیدی تشریح کرد؛

عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران در بخش دولتی سال 97

  • کد خبر: 216608
  • چاپ
  • انتشار: 21 ارديبهشت 1398 - 16:32

معاون فنی و آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران از پیشی گرفتن عملکرد این سازمان نسبت به تعهدات آموزشی در بخش دولتی خبر داد

استناد نیوز - امیر جمشیدی اظهار داشت: این اداره کل در سال گذشته تعهد آموزشی، در بخش دولتی 38397 نفر-دوره داشت که بخش دولتی در واقع متشکل از جامعه هدف مراکز ثابت، پادگان ها، جوار دانشگاه، روستایی و عشایری، حاشیه شهری و زندانها، ماده 15 و 16، صنایع و معادن و صنوف، محیط کار واقعی و مناطق شهری و آسیب پذیر است.

معاون فنی و آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت: این آموزش ها از ابتدا تا پایان سال 1397  بر اساس آموزش های تقاضا محور صورت گرفت و عملکرد این اداره کل در سال گذشته در بخش دولتی بالغ بر 41764 نفر-دوره بود که بیش از 130% نسبت به تعهد رشد داشته است.

جمشیدی افزود: علاوه بر موارد فوق فعالیت های دیگر این اداره شامل صدور موافقت نامه اصولی برای تاسیس مراکز جوار کارگاهی است که در واحد های صنعتی اتفاق می افتد و بالغ بر 6 واحد صنعتی که این اداره کل مجوز اصولی صادر شد.

وی اظهار داشت: تدوین استاندارد جهانی دکل بند و آموزش شاغلین حوزه دکل بندی که پروتکل سازمان جهانی کار به دنبال تدوین هر چه سریعتر این استاندارد است تا میزان صدمه دیدگانی که در این حرفه مشغول می باشند کمتر شوند. این امر مهم به همت همکاران و کارشناسان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان های گلوگاه، بهشهر و انجمن دکل بندان شهرستان گلوگاه محقق شد.

معاون فنی و آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران بیان داشت: با توجه به تغییر دایمی صنایع و تکنولوژی؛ 46 مورد تدوین و بازنگری استاندارد آموزشی صورت پذیرفت که این کار آموزش فنی و حرفه ای مازندران حرکتی نو در این زمینه بود.

وی بیان کرد: طرح های پژوهشی عموماً برای پیشبرد آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی نیاز است خصوصاً در بخش فناوری های نو و سیمیلاتور و شبیه سازها و آموزش در بخش بانوان و آموزش هایی که به صورت خاص باید نظر داده شود. در سال گذشته این اداره کل 3 طرح پژوهشی داشت که در این زمینه موثر بود و فعالیت آن انجام شده است.

جمشیدی گفت: آموزش به اپراتورها و جایگاه داران CNG برای کل استان، طی سنوات قبل صورت گرفت که سال 97 برای 146 نفر این آموزش ها انجام شد. در این زمینه آموزش فنی و حرفه ای همه ساله 150 تا 200 نفر را آموزش می دهد. همچنین در سال گذشته آموزش تخصصی (UNDP) که با همکاری سازمان محیط زیست و سازمان ملل برای حفاظت از لایه ازون جهت 60 نفر از سرویس کاران، تعمیرکاران و افرادی که به نوعی با لوازم سردکننده سر و کار دارند اجرا شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار