ارمنستان پیگیر امضا توافقنامه اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ایران است\
  • رئیس جمهور ارمنستان؛

ارمنستان پیگیر امضا توافقنامه اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ایران است

  • کد خبر: 21661
  • چاپ
  • انتشار: 06 دی 1395 - 22:50

رئیس جمهور ارمنستان با استقبال از علاقه رئیس جمهور ایران برای امضا توافقنامه موقت با اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: ارمنستان با جدیت پیگیر این قضیه است

به گزارش استنادنیوز؛ به نقل از اسپوتنیک، «سرژ سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان روز دوشنبه اعلام کرد «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» و ایران احتمالا توافقنامه ای موقت امضا خواهند کرد که این می تواند به ایجاد یک منطقه آزاد تجاری منجر شود.

رئیس جمهور ارمنستان گفت: رئیس جمهور ایران برای امضا یک توافقنامه موقت با اتحادیه اقتصادی اوراسیا ابراز علاقه کرده که این به ایجاد یک منطقه آزاد تجاری منجر می شود. ارمنستان با جدیت در حال کمک به مذاکرات بین ایران و کمیسیون اقتصادی اوراسیا است که هدف از آن امضای سریع موافقتنامه است.

سرکیسیان افزود: کشورش به عنوان تنها عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا که مرزی زمینی با ایران دارد ، بر پیشبرد طرح های مشترک لجستیکی و حمل و نقل از جمله ایجاد یک مسیر ترانزیت از خلیج فارس به دریای سیاه تمرکز کرده که این زمینه را « برای دسترسی امن و آسان شرکای ما در اتحادیه اقتصادی اورآسیا به خلیج فارس و سپس به سوی اقیانوس هند» هموار می کند.

گفتنی است: اتحادیه اقتصادی اوراسیا، که در سال 2015 توسط مسکو تشکیل شد، قصد دارد تجارت کالا و خدمات را بین روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس و ارمنستان، تسهیل کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار