قیمت گذاری ایده ناب راهی برای جلوگیری از فرار مغزها\
  • رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد:

قیمت گذاری ایده ناب راهی برای جلوگیری از فرار مغزها

  • کد خبر: 21665
  • چاپ
  • انتشار: 06 دی 1395 - 23:27

راه‌اندازی بازار SMEپیامی به افراد خلاق و ابزاری برای جلوگیری از فرار مغزها از کشور است.

به گزارش استناد نیوز ، شاپور محمدی امروز، ٦ دی در مراسم رونمایی از راه‌اندازی بازار معاملات شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) و صندوق‌های جسورانه در وزارت اقتصاد برگزار شد، بیان کرد: در لایحه برنامه ششم توسعه کشور به مجلس در حالی بر لزوم تقویت بازار سرمایه تاکید شده که سهم شرکت‌های کوچک و متوسط در اقتصاد ایران رقم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. با راه‌اندازی بازار SME از امروز قیمت‌گذاری ایده ناب در بازار سرمایه کلید زده می‌شود. راه‌اندازی این بازار پیامی به افراد خلاق و ابزاری برای جلوگیری از فرار مغزها از کشور است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها سرمایه فیزیکی از ارزش برخوردار نیست، بلکه سرمایه انسانی در کنار دانش قابل قیمت‌گذاری بوده و در این زمینه صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند به تامین مالی شرکت‌ها و افزایش شفافیت اقتصادی کمک کنند.

محمدی گفت؛ معاملات مختلف از طریق بورس می‌تواند به افزایش شفافیت در اقتصاد با وجود برخی ایرادها بیانجامد، راه‌اندازی بازار ایده در فرابورس و همچنین معاملات شرکت‌های کوچک و متوسط می‌تواند منشا فرصت برای همه بازیگران بازار سرمایه باشد، رشد شرکت‌های دانش‌بنیان سریع‌تر از شرکت‌های صنعتی، خدماتی و حتی تجاری بوده و حضور در بازار سرمایه  می‌تواند به شرکت‌های دانش بنیان برای افزایش صادرات کمک کند، همچنین این شرکت‌ها می‌توانند به طور منسجم‌تری برای تامین مالی قدم بردارند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: بازار سرمایه، محلی برای تامین مالی شرکت‌ها بدون اتکاء به بانک‌ها است و تنها به اندازه شرکت‌ها توجه نمی‌کند، بلکه با راه‌اندازی بازار ایده‌های نوآورانه به ظرفیت‌های رشد آنها نیز توجه خواهد داشت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار