راه اندازی صنایع فولاد و پتروشیمی بزودی در مازندران\

راه اندازی صنایع فولاد و پتروشیمی بزودی در مازندران

  • کد خبر: 216692
  • چاپ
  • انتشار: 29 ارديبهشت 1398 - 15:26

استنادنیوز؛ احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه مشکلات سه واحد تولیدی بزرگ در شهرک صنعتی بشل بررسی و مصوبات لازم صادر شد، گفت: با رایزنی هایی که در سطح ملی صورت گرفته، به دنبال راه اندازی صنایع پتروشیمی و فولاد در استان هستیم. ‎

استاندار مازندران در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، با بیان اینکه نیروی انسانی توانمندی در استان مازندران وجود دارد، گفت: زیرساخت های اقتصادی خوبی نظیر سه بندر هم در استان به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است و سعی کردیم براساس مزیت های موجود، به دنبال استفاده از ظرفیت های استان نظیر فرودگاه ها و بنادر باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد منطقه آزاد شروع خوبی برای رونق اقتصادی استان است، تصریح کرد: موانعی در حوزه اقتصادی داریم و از داشتن صنایع مادر به دلیل محدودیت های زیست محیطی محروم هستیم و شاید بتوان اذعان کرد که این نظر صحیح است که اگر توجه کافی به کشاورزی و صنایع تبدیلی بشود، نیاز به صنایع بزرگ مرتفع می شود اما به آن بخش نیز توجه خوبی نشده است.

مقام عالید دولت در مازندران، یادآور شد: تلاش می کنیم با رایزنی های ملی صنایع پتروشیمی و فولاد را در استان راه اندازی کنیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: تولیداتی در تراز ملی در استان وجود دارد که در برخی مواقع همین که کاری به تولیدکننده نداشته باشیم و مانع آنها نباشیم، مفید است.

وی با بیان اینکه راه اندازی واحدهای راکد و تملیک شده از سوی بانک ها در راستای رونق تولید در دستور کار استان قرار دارد، اظهار داشت: پیگیری امور فعالین اقتصادی را منوط به ملاقات های عمومی نکرده ایم  و در زمان های مختلف پیگیر مسایل و مشکلات آنان هستیم.در پیگیری امور تولیدکنندگان بانک های خصوصی همکاری لازم را ندارند و مجبور می شویم که مصوبات خاص جهت حمایت از تولیدکنندگان صادر کنیم.

استاندار در خصوص برخی واحدهای بزرگ و قدیمی استان نیز گفت: نساجی مازندران، نساجی قائم شهر و شرکت چوب و کاغذ به هر دلیلی بخاطر تزریق بیش از نیاز نیروی کار در دولت های مختلف به شرایط بدی رسیده اند. چوب و کاغذ به جایی رسیده که فقط بتواند خود را اداره کند. مشکلات نساجی را نیز در سطح ملی در حال پیگیری هستیم.

حسین زادگان تاکید کرد: تحول در تولید و رونق آن نیازمند عزم و همت همه دستگاه ها، نهادها و بانک هاست و هر کسی باید برای تحقق رونق تولید نقشش را بدرستی ایفا نماید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار