دلایل کاهش شدید قیمت دلار چیست؟ آیا این روند کاهشی ادامه می یابد + آخرین قیمت دلار و یورو 30 اردیبهشت\
  • نوسانات بازار ارز؛

دلایل کاهش شدید قیمت دلار چیست؟ آیا این روند کاهشی ادامه می یابد + آخرین قیمت دلار و یورو 30 اردیبهشت

  • کد خبر: 216711
  • چاپ
  • انتشار: 30 ارديبهشت 1398 - 17:15

افزایش و کاهش قیمت ارز در بازار ایران تابع دلایل مختلفی است که یکی از مهمترین آنها بار روانی حاصل از تنش های منطقه ای و جهانی می باشد.

به گزارش استناد نیوز، پس از افزایش تنش ها در منطقه و جو روانی به وجود آمده ناشی از آن و همچنین افزایش تقاضا برای تبدیل ریال به دلار در بین مردم و دلال ها طی هفته های گذشته ارزش هر دلار آمریکا نسبت به ریال به شدت افزایش یافت تا جایی که عدد 15350 تومان نیز در ویترین صرافی ها دیده شد.

اما از هفته گذشته روند کاهشی قیمت دلار با شیبی ملایم آغاز شد که بخشی از آن مربوط به سیاست های بانک مرکزی افزایش شدید عرضه درهم از کانال دوبی بوده است. بانک مرکزی از ابتدای امسال شبکه‌ ارزی در دوبی را فعال کرد و با تقویت عرضه ارز از این کانال، بهای ارز در بازار داخلی با افت مواجه شد.

اما شاید موضوع مهتری که در نوسانات شدید بازار ارز در ایران نقش دارد تزریق سرمایه مردم و دلال ها در آن است، به همین دلیل با ایجاد تنش در منطقه این احساس در مردم به وجود می آید که قیمت دلار افزایش یافته و به جهت حفظ دارایی، سرمایه خود را وارد این بازار استرس زا می کنند که خود باعث افزایش قیمت ها می شود و از طرفی با کاهش تنش ها عرضه دلار بر تقاضا پیشی گرفته و کاهش قیمت را در پی دارد!

یکی از موضوعات مهمی که امروز باعث سقوط 750 تومانی قیمت دلار نسبت به روز گذشته در بازار شد فروکش کردن تب احتمال وقوع جنگ و درگیری نظامی میان ایران و آمریکا پس از صحبت های رئیس جمهوری آمریکا می باشد.

در آخرین خبرها از بازار ارز، هر دلار آمریکا به قیمت 13 هزار و 750 تومان رسیده است و یورو نیز با 800 تومان کاهش با قیمت 15650 تومان به فروش می رسد.

با ادامه این روند و عدم ایجاد تنشی جدید در منطقه و تحریم ها انتظار می رود قیمت دلار طی روزهای آینده به کانال 12 هزار تومان بازگردد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار