فرسایش خاک در تمامی نقاط خراسان شمالی وجود دارد\

فرسایش خاک در تمامی نقاط خراسان شمالی وجود دارد

  • کد خبر: 216731
  • چاپ
  • انتشار: 01 خرداد 1398 - 07:42

استنادنیوز؛ معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از فرسایش ۱۷ تنی خاک در سال در این استان خبر داد.

محمد فرامز با اشاره به اینکه فرسایش خاک در تمامی نقاط استان وجود دارد، افزود: میزان فرسایش خاک در دو شهرستان راز و جرگلان و مانه و سملقان بیش از استان‌های دیگر بوده است.

وی افزود: جنس زمین، تخریب سرزمین و فقر پوشش گیاهی مهمترین عامل بروز این مشکل بوده است.

فرامز ادامه داد: یکی از نکاتی که باید به منظور جلوگیری از افزایش فرسایش خاک در این استان به آن توجه جدی شود، جلوگیری از تخریب پوشش‌های گیاهی و جلوگیری از شخم شیارهای غیر مجاز در زمین‌های مرتعی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از دغدغه‌های این استان موضوع سیل است، اظهار کرد: انجام فعالیت‌های آبخیزداری یکی از مسائل مورد نیاز به منظور کنترل سیلاب در این استان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یک میلیون هکتار از مساحت این استان استعداد آن را دارد تا فعالیت‌های آبخیزداری را انجام دهد اما تاکنون فقط در سطح ۳۳۶ هکتار که معادل ۱۲ درصد است، عملیات آبخیزداری انجام شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه تخریب سرزمین در این استان قابل توجه است، تصریح کرد: دو منبع با ارزش این استان آب و خاک است که میزان آن نیز محدود است و سیل و فرسایش آن را تحت تأثیر قرار داده، بنابراین باید این دو منبع محافظت شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار