بیانیه روابط عمومی بنیاد مازندران به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر\

بیانیه روابط عمومی بنیاد مازندران به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

  • کد خبر: 216758
  • چاپ
  • انتشار: 02 خرداد 1398 - 08:18

استنادنیوز؛ روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به مناسبت حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه ای بشرح ذیل صادر کرد.



آزادی خرمشهر، تجلی گاه ارزش ها و میعادگاه بزرگ مومنان و مجاهدان راه خدا و جلوه گاه مقدس عشق و ایثار است.
خلق حماسه‌ی سوم خرداد، یادآور رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های شهدای عزیزی است که با اهداء خون‌‌های پاک و بذل جان‌های مطهر خود، این حماسه عظیم را در تاریخ افتخارات ملی و دفتر قطور خاطرات ملت به ثبت رساندند.
سوم خرداد یکی از بارزترین جلوه های نصرت الهی، درخشان ترین روزهای انقلاب اسلامی و سند حقانیت ملتی است که فرزندان برومند آن برای دفاع از سرزمین خود، با نثار خون پاک خویش، اوج ایثار، جاودانگی و ماندگارترین لحظه های تاریخ را به نمایش گذاشتند. سوم خرداد، فرصتی برای بازخوانی و بازنمایی روح مقاومت و مجاهدت ملت ایران و عبور از گذرگاههای خطیر تاریخی برای دست یابی به اهداف و آرمان های بلند نظام.
در بخشی از این بیانیه آمده است: سوم خرداد یادآور حماسه بی‌بدیل رزم‌آوری‌های مؤمنان بی‌ادعایی است که تنها شوق دیدار محبوب آن‌ها را در مقابل تعلقات دنیایی حفظ کرد و آزادی خرمشهر رهین سرخی خون آنانی است که در محاصره شب پرستان تن به ذلت نداده و با دستی تهی اما بازوانی پرتوان و قلب‌هایی مملو از عشق به ولایت توانستند نه تنها خرمشهر، که جهان بشریت را از نوع زنجیر‌های ذلت و خواری برهانند.
خرمشهر، سمبل و نماد مقاومت بزرگ مردانی است که مفاهیم ایثار و شهادت را به زیباترین شکل ترسیم نموده و با اتکال به خداوند، دلیرانه و جانانه، در مقابل جبهه کفر ایستادگی کردند. فتح خرمشهر یک قطعه از تاریخ دلدادگی مردانی است که با اعتصام به حبل الهی، پای به عرصه جهاد نهادند و با ایمان قوی و خودباوری، شور حسینی را رقم زدند.
عملیات افتخار آفرین بیت المقدس و فتح الفتوح آزادسازی خرمشهر قهرمان از نقاط عطف دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران است که برای همیشه بر تارک تاریخ میهن اسلامی می درخشد و منشاء عزت، عظمت و بالندگی مردمان این سرزمین و هوشمندی و هوشیاری آنان برابر توطئه ها و نقشه های جبهه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی خواهد بود.
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگانی که در جریان مقاومت 35 روزه و سپس آزادسازی خرمشهر حماسه آفریدند و نیز بزرگداشت یاد و نام آلاله های خونین بال، فرا رسیدن سوم خرداد روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی را به ملت قهرمان و انقلابی، خانواده های معزز شهدا و ایثارگران و مقام عظمای ولایت مد ظله العالی تبریک و تهنیت عرض گفته، و به ارواح پاک و مطهر شهیدان والامقام بویژه شهدای گلگون کفن عملیات بیت المقدس این سرزمین و دیار علویان درود می فرستیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار