هند و ترکیه واردات نفت از ایران را متوقف کرده اند\
  • رویترز مدعی شد؛

هند و ترکیه واردات نفت از ایران را متوقف کرده اند

  • کد خبر: 216773
  • چاپ
  • انتشار: 03 خرداد 1398 - 20:44

به دنبال توقف اعطای معافیت‌های ایالات متحده به خریداران نفت ایران، ترکیه و هند دو خریدار مهم نفت ایران واردات خود از ایران را متوقف کرده اند

به گزارش استناد نیوز به نقل از رویترز، ترکیه در حال حاضر نفتی از ایران نمی‌خرد و از تحریم‌های نفتی ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی تبعیت می‌کند. بر اساس این ادعا ترکیه نیاز نفتی خود را از عراق، روسیه و قزاقستان تامین خواهد کرد.

شرکت توپراس ترکیه پیش از پایان معافیت‌های نفتی، تلاش کرد از ایالات متحده معافیت‌های جدید اخذ کند، اما موفق به این کار نشد. این شرکت پس از آن اعلام کرد که واردات نفت خود را از ایران متوقف خواهد کرد.

همچنین در گزارشی دیگر، هارش واردهان شرینگلا، سفیر هند در آمریکا گفت که درماه آوریل، این کشور یک میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرد و افزود: "همین بود و بس؛ بعد از آن دیگر نفتی از ایران وارد نکرده‌ایم."

هند از جمله خریداران عمده نفت ایران است و تا قبل از تحریم‌های نفتی اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی، روزانه بین ٤٥٠ تا ٤٨٠ هزار بشکه نفت از ایران وارد می‌کرد. با اجرایی شدن مرحله اول تحریم نفتی آمریکا در ماه نوامبر، ایالات متحده به هند اجازه داد به واردات روزانه سیصد هزار بشکه نفت از ایران ادامه دهد اما مدت معافیت در اوایل ماه مه منقضی شد.

تا پیش از تحریم‌ها، واردات از ایران حدود ١٠ درصد نیاز نفتی هند را تامین می کرد و بعضی از پالایشگاه‌های هند دارای تجهیزات مناسب برای تصفیه نفت ایران بوده‌اند و معمولا جایگزین کردن نفت وارداتی مستلزم هزینه انطباق این تجهیزات است.

با این وجود بازهم مشخص بود این کشورها رابطه سیاسی و اقتصادی خود با آمریکا را در قبال خرید نفت از ایران به خطر نمی اندازند و ایران نیز قطعا پیش بینی های لازم را برای جذب مشتریان جدید و جبران کاهش درآمدی خود را خواهد داشت تا تحریم های آمریکا را کم اثر نماید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار