بشیر باباجان زاده کشتی گیر المپیکی ایران دوپینگ کرد / چه در المپیک ، چه پیش از آن!\
  • تست A مثبت اعلام شد

بشیر باباجان زاده کشتی گیر المپیکی ایران دوپینگ کرد / چه در المپیک ، چه پیش از آن!

  • کد خبر: 21686
  • چاپ
  • انتشار: 08 دی 1395 - 10:10

نمونه تست A دوپینگ نماینده وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در المپیک ریو مثبت اعلام شد

 به گزارش استناد نیوز، بشیر باباجان‌زاده متولد سال ۱۳۶۸ در بابل است که مدال برنز سال 2011 جهان را در کارنامه ورزشی خود دارد. باباجان زاده نا آماده در حالی با رای اعتماد محمد بنا به المپیک ریو اعزام شد که خیلی از کارشناسان کشتی با این انتخاب مخالف بودند.

باباجان زاده در المپیک 2016 ریو با یک پیروزی مقابل حریف چینی و یک شکست مقابل حریف آلمانی عملکرد ضعیفی داشت و از گردونه رقابت ها حذف شده بود.

کشتی فرنگی ایران در المپیک ریو شکست سنگینی را متحمل شد و تنها توسط قاسم رضایی و سعید عبدولی به 2 مدال برنز دست یافت اما حالا با اعلام دوپینگ کشتی گیر سنگین وزن المپیکی ایران شکستی دیگر در کارنامه کشتی فرنگی به ثبت رسید.

البته حمید بنی تمیم نایب رییس فدراسیون کشتی گفت: طبق اعلام اتحادیه جهانی بشیر باباجان زاده به دلیل ارتکاب به دوپینگ در رقابت های جام جهانی شیراز چهار سال محروم شده است و اتحادیه جهانی کشتی این موضوع را پس از رقابت های المپیک برزیل بصورت رسمی اعلام نموده است و موضوع مذکور ربطی به مسابقات المپیک ندارد.

ملک محمدی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی در مورد دوپینگ باباجان زاده گفت: دوپینگ باباجان‌زاده در جام جهانی شیراز اتفاق افتاده است و نتیجه دوپینگ او شهریورماه به ما اعلام شد، این دوپینگ هیچ ارتباطی با المپیک ریو ندارد و حتی در روزی که باباجان‌زاده وارد ریو شد از او تست گرفتند که جوابش منفی بود. در غیر این صورت اصلا نمی‌گذاشتند او در  المپیک 2016 کشتی بگیرد.

 

به گزارش استناد نیوز، گفته می شود که دوپینگ باباجان زاده عمدی نبود و ناخواسته اتفاق افتاده، اما باید توجه داشت که ورزشکاری در این سطح باید از هر نظر مراقب این مسئله باشد، قطعا هیچ فردی نمی خواهد دوپینگش اعلام و محروم شود.

در هر صورت چیزی که مهم است اعلام دوپینگ یک ورزشکار المپیکی ایران است که کشتی و ورزش ایران را ناپاک جلوه می دهد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار