یکشنبه در استودیوی ۱۴ چه گذشت‌؟/ میدان‌داری تلویزیون در یک بازی پرحاشیه\

یکشنبه در استودیوی ۱۴ چه گذشت‌؟/ میدان‌داری تلویزیون در یک بازی پرحاشیه

  • کد خبر: 216893
  • چاپ
  • انتشار: 14 خرداد 1398 - 11:38

استنادنیوز؛ در خلال برگزاری فینال جام حذفی میان 2 تیم پرسپولیس و داماش گیلان، حواشی بسیاری پیش آمد که با میانجیگری تلویزیون ختم به خیر شد.

یکشنبه در استودیوی ۱۴ چه گذشت‌؟/ میدان‌داری تلویزیون در یک بازی پرحاشیه یکشنبه شب مسابقه فینال جام حذفی دچار حاشیه‌های جدی شد و اوضاع به گونه‌ای پیش ‌رفت که احتمال لغو و تعویق بازی و تبعات و درگیری‌های فراوان وجود داشت اما عملکرد سیما باعث خنثی شدن این موضوع شد.

یکشنبه ۱۲ خرداد ۹۸، مدیریت حواشی پخش فینال جام حذفی در تلویزیون، بار دیگر اهمیت کار رسانه را در مهار یک بحران نمایان کرد. به‌خاطر برخی از بی‌تدبیری‌ها، یک مسابقه مهم فوتبال دچار حواشی و بی‌نظمی‌هایی شد؛ بازی فینال جام حذفی فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس و داماش گیلان که قرار بود ساعت ۲۱ در اهواز آغاز شود به‌دلیل عدم اختصاص جایی برای هواداران تیم گیلانی با تعویق طولانی برگزار شد.

بازیکنان داماش در اعتراض به نادیده گرفته شدن حق برخورداری از هوادار در این رقابت، به میدان نیامدند. به این ترتیب، از یک‌سو برگزاری مسابقه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر لغو بازی به گوش می‌رسید و از سوی دیگر، شایعات و تحریکات ضد امنیت برگزاری بازی نیز در فضای مجازی در حال انتشار و گسترش بود. علاوه بر این، همچنان که بینندگان صحنه‌هایی از آن را در تلویزیون دیدند، در همان اثنا که بازی به تعویق افتاده بود، تحرکات اندکی مثل ورود برخی از تماشاگران به زمین یا شکسته شدن صندلی‌ها از سوی برخی از تماشاگرنماها درحال اتفاق بود.

به خاطر عدم اطلاع‌رسانی و پاسخ‌گویی از سوی برگزارکنندگان مسابقه و فدراسیون فوتبال، فضا رو به التهاب و اغتشاش بود؛ خلاءی که می‌توانست صدمات جدی جانی برای تماشاگران نیز به‌وجود آورد.

اما تلویزیون با مدیریت و پوشش رسانه‌ای میدان را به دست گرفت و از همان بدو آغاز اتفاق و برگزار شدن مسابقه فینال در ساعت تعیین شده، مدیر شبکه سه، مدیر گروه ورزش و پخش شبکه و تهیه‌کننده برنامه فوتبال برتر از نزدیک موضوع را دنبال کردند و در هماهنگی‌های بالادستی در سطح معاونت سیما، نتیجه این شد که شبکه به‌طور مستقیم به پوشش اتفاقات اهواز بپردازد و اخبار درست و دقیق را مخابره کند.

با لغو برگزاری مسابقه در زمان مقرر، شبکه سه سیما می‌توانست پخش برنامه‌های منظم و مشخص شده خود را از سر بگیرد اما درک درست از وضعیت و اهمیت پوشش رسانه‌ای موضوع، باعث شد تا برنامه‌ها از کنداکتور شبکه سه خارج و تمرکز آنتن بر ورزشگاه اهواز باقی بماند که ثمره این کار، جلوگیری از انتشار شایعات در فضای مجازی، تنش‌های بیش‌تر و برگزاری مسابقه بود.

با استمرار پخش زنده از ورزشگاه اهواز، شفاف‌سازی، اعلام اخبار واقعی و اینکه مردم به‌طور مستقیم شاهد حوادث و رخدادهای محل برگزاری فینال جام حذفی بودند، راه بر انتشار شایعات و خبرهای جعلی و تحریک‌آمیز بسته شد و با وجود اینکه بسیاری از مسئولان پاسخ تلفن‌های خود را نمی‌دادند و هیچ اطلاع‌رسانی‌ای وجود نداشت، محمدحسین میثاقی، مجری برنامه «فوتبال برتر» مکرر پیگیر اتفاقات اهواز بود و از طرق و شیوه‌های مختلف، خبرهای درست و دقیق را به مردم منتقل می‌کرد.

این در حالی است که اگر عرصه به دست فضای مجازی و شایعات می‌افتاد، کنترل فضا برای مسئولان برگزاری مسابقه دشوارتر می‌شد و ممکن بود عواقب ناخوشایندی برای هموطنانی که به استادیوم رفته بودند پیش آید. از سوی دیگر، نگه‌داشتن آنتن پخش زنده در ورزشگاه اهواز باعث شد تا متولیان متوجه باشند راهی جز برگزاری بازی با حضور هزاران هوادار در ورزشگاه وجود ندارد.

در نهایت اما رئیس سازمان صداوسیما پا به میدان گذاشت و با یکی از مسئولان عالی دولت تماس گرفت و از وی خواست که به این بی‌تدبیری‌ها پایان دهد که بالاخره بازیکنان تیم داماش به زمین آمدند و بازی برگزار شد. در عمل، رسانه ملی نقش میانجی را ایفا کرد و با اختصاص پنج ساعت آنتن زنده به این طولانی‌ترین مسابقه فوتبال و بی‌نظمی بی‌سابقه از دامنه‌دار شدن حواشی فینال جام حذفی ممانعت کرد.

در کنار این تدبیر تلویزیونی، یک غیر تلویزیونی نیز بسیار خوش درخشید و او کسی نبود جز فرشاد پیوس کارشناس و میهمان برنامه فوتبال برتر که با پختگی فراوان، آرامش را به هواداران فوتبال تزریق کرد و از تکه‌پراکنی‌های بی‌مورد و ملتهب‌کننده دوری جست.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار