خبرهای خوش گازی برای مازندرانی ها / قطعی گاز نخواهیم داشت\
  • مسئولان شرکت گاز در ساری

خبرهای خوش گازی برای مازندرانی ها / قطعی گاز نخواهیم داشت

  • کد خبر: 21690
  • چاپ
  • انتشار: 08 دی 1395 - 14:19

ترکمنستان تنها 2 تا 3 درصد گاز ایران را تامین می کند نگرانی وجود ندارد، با اجرای پروژه انتقال گاز دامغان - ساری دیگر قطعی گاز نخواهیم داشت

به گزارش استناد نیوز، امروز سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران و حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه شرکت ملی گاز ایران به جمع خبرنگاران در ساری آمدند و خبرهایی را در مورد قرارداد گازی با ترکمنستان و گازرسانی پایدار در مازندران در جهت رفع نگرانی ها از بابت قطعی گاز اعلام کردند.

 

سعید مومنی در جمع خبرنگاران گفت: ایران در بخش تولید چهارمین کشور دنیا و در بخش مصرف سومین کشور مصرف‌کننده دنیا است. یک‌هزار و 77 شهر کشور و 21 هزار روستا مصرف‌کننده گاز هستند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: در حال حاضر به‌دلیل مصرف بالا در کشور رتبه مناسبی در صادرات گاز در اختیار نداریم که امیدواریم با مدیریت مصرف و افزایش تولید زمینه صادرات گاز کشور را فراهم کنیم.

وی افزود: 171 میلیارد مترمکعب گاز در کشور مصرف می شود که بیشترین مصرف در حوزه صنعتی بوده است. که پیش بینی می شود این مقدار افزایش پیدا کند.

مومنی با بیان اینکه محدودیت‌ها را در نیروگاه‌ها در بخش‌های صنعتی ایجاد کردیم، ادامه داد: ممکن است قرارداد گاز با ترکمنستان تمدید نشود ولی باتوجه به اینکه سهم ما برای تأمین گاز از ترکمنستان دو تا سه درصد مصرفی کشور است این موضوع در کشور کنترل می‌شود و همه تلاش ما این است که نیازمندی گاز مازندران را تأمین کنیم.

 

همچنین حسن منتظر تربتی هم در نشست خبری ساری گفت: امروز در کیلومتر ۱۱۰ شبکه گازرسانی دامغان به ساری قرا داریم در حالی که در کیلومتر ۱۵۰، این خط لوله به شبکه گاز مازندران متصل خواهد شد. لوله های انتقال گاز بکار رفته در این پروژه ۴۲اینچ بوده و ظرفیت خوبی برای گازرسانی سراسری ایجاد می کنند و انشالله با تکمیل این پروژه تا مرداد سال 96 دیگر نگرانی بابت افت فشار و قطع گاز در مازندران نخواهیم داشت.

منتظر تربتی در ادامه از بهره برداری محور گاز رسانی رشت- سنگر خبر داد و گفت: این محور ۱۰ کیلومتر با لوله ۴۰اینچ ظرف مدت کمتر از ۴ماه به بهره برداری رسید و در واقع این پروژه در ۱۱۰روز نهایی شد. محور گاز رسانی رشت-سنگر به عنوان کمک کننده است تا شرایط بهتری برای تامین گاز گیلان و مازندران فراهم شود. این پروژه مهم در بحث اجرا و تامین لوله با اعتباری در حدود ۳۰میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار