آسیب های اقتصادی طرح تحول سلامت بازنگری شود\

آسیب های اقتصادی طرح تحول سلامت بازنگری شود

  • کد خبر: 216916
  • چاپ
  • انتشار: 18 خرداد 1398 - 08:08

استنادنیوز؛ رئیس فدراسیون اقتصاد سلامت، آسیب شناسی طرح تحول سلامت را، با توجه به هزینه های اقتصادی آن، یک الزام دانست.

محمود نجفی عرب، در گفتگوی، به مشکلات صنعت داروسازی کشور و ارتباط آن با طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: از یک سو، بخش‌های دولتی و شبهه دولتی علاقه‌ای به رها کردن صنعت داروسازی ندارند. از سوی دیگر، تقاضای داخلی محدود است و برای سهم گیری از بازارهای خارجی هم دورخیز لازم را انجام نداده ایم.

وی با عنوان این مطلب که در جذب سرمایه گذار خارجی برای صنعت داروسازی کشور آن چنان که باید و شاید مناسب عمل نکرده ایم، تاکید کرد: در کنار همه این مشکلات، بحث بی ثباتی در بخش دولتی و تغییرات پیاپی بخشنامه‌ها و آئین نامه‌ها هم مزید بر علت شده و فعالان اقتصادی این حوزه را از برنامه ریزی باز می‌دارد.

نجفی عرب تاکید کرد: ما باید نگاهمان به سمت بازارهای خارج از کشور باشد. برای رسیدن به این هدف، می‌بایست استانداردهای لازم را تدارک ببینیم و دانش و خصوصیات مورد نیاز بازارهای جهانی را کسب کنیم.

رئیس فدراسیون اقتصاد سلامت، اظهار داشت: یکی از راه حل‌ها برای توسعه صنعت داروسازی ایران، می‌تواند در پیش گرفتن تولید در داخل کشور ولی تحت لیسانس یک شرکت معتبر جهانی باشد. ضمن اینکه با این روش می‌توانیم به یکی از دغدغه‌های مهم یعنی اشتغال فارغ التحصیلان داروسازی، پاسخ مناسب بدهیم.

وی در خصوص ضرورت مدیریت هزینه‌ها در سازمان‌های بیمه گر، اظهار داشت: کسری بودجه بیمه‌ها، سال‌های متمادی است که اقتصاد سلامت کشورمان را رنج می‌دهد و اثر مستقیمی روی بعد اقتصادی حوزه سلامت دارد.

نجفی عرب ادامه داد: این موضوع در همه حوزه‌های سلامت اعم از بیمارستان‌ها، شرکت‌های دارویی، شرکت‌های وارد کننده دارو، شرکت‌های توزیع کننده دارو و داروخانه‌ها کاملاً مشهود و ملموس است.

وی با اشاره به تحمیل بار سنگین طرح تحول سلامت بر سازمان‌های بیمه گر، تاکید کرد: طرح تحول سلامت باید از منظر اقتصادی بازنگری شود، واقعیت این است که ابتدا و انتهای اقتصاد این طرح با یکدیگر همخوانی ندارد، یا باید بودجه آن افزایش پیدا کند یا اینکه در هزینه کرد منابع مدیریت شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار